Peste 45% dintre romani au rude, prieteni apropiati sau cunostinte plecate in strainatate pe perioade indelungate, arata un studiu GfK Omnibus.
Dintre acestia, jumatate tin saptamanal legatura cu persoanele plecate din tara, contactandu-i o data sau de mai multe ori, 12% mentin contactul o data la doua saptamani, 21% o data pe luna, 16% mai rar de o data pe luna si numai 2% declara ca nu mai tin deloc legatura cu persoanele plecate in strainatate.

Mai mult de jumatate dintre locuitorii din Banat-Crisana-Maramures, Dobrogea si Ardeal si preponderent romanii care locuiesc in zona rurala si orasele mici au cunostinte in afara tarii.

Proportia acestora scade pe masura ce creste numarul de locuitori ai asezarii de rezidenta - astfel ca in Bucuresti intalnim doar un sfert din populatie care sa aiba cunostinte plecate in strainatate.

Tinerii sub 24 de ani tin legatura mai des cu cei plecati, unul din cinci vorbind cu acestia zilnic. Frecventa de comunicare este asemanatoare insa intre mediul urban si cel rural, precum si intre barbati si femei.

Doar 5% dintre romani obisnuiesc sa telefoneze ei insisi persoanele cunoscute aflate in strainatate. In schimb, 45% contacteaza si sunt contactati in egala masura, iar 50% sunt de obicei contactati de cei plecati.

In general, cei care asteapta sa fie sunati sunt locuitorii din mediul rural, oameni care provin din gospodarii cu venituri mici sau oameni in varsta, in special trecuti de 60 de ani.

Cei ce mentin dialogul sunt mai tineri, apartinand mai ales grupei de varsta 25-39 de ani - mai mult de jumatate dintre ei telefoneaza si li se telefoneaza in aceeasi masura.

Telefonul mobil este cel mai popular mod de a tine legatura cu cei dragi - 81% dintre respondenti suna sau sunt sunati pe mobil. Urmeaza, aproape la egalitate, programele gratuite de telefonie prin Internet (39%), telefonul fix (38%), iar 28% comunica prin mesageria instantanee. Cele mai putin folosite moduri de comunicare sunt scrisorile (9%), cartelele cu credit (7%) si programele platite de telefonie prin Internet (3%).

Telefonul mobil este folosit mai mult in mediul rural (86%) decat in urban (77%)
pentru a tine legatura cu cei plecati in strainatate, iar varsta celor care il folosesc este in general sub 60 de ani.

Ardelenii vorbesc cel mai rar pe mobil - 39% vorbesc cu cei plecati o data pe luna sau mai rar.

Informatiile provin din studiul GfK Omnibus, realizat in luna august 2010 pe un esantion de 1080 de respondenti din mediul urban si rural. Rezultatele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicatii si IT, finante, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare - cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri