Conducerea filialei locale a producatorului chinez de echipamente de telecomunicatii Huawei Technologies isi doreste sa ajunga la un procent de 10% din telefoanele mobile care se vor vinde pe piata locala pana in toamna anului viitor, compania urmand sa lanseze de la jumatatea lunii viitoare sase modele de telefoane care se vor diferentia de competitori in special prin pretul mai mic.
Reprezentantii companiei au anuntat inca din aceasta vara ca pana la finalul anului va lansa pe piata locala o tableta PC cu un ecran de 18 centimetri, care va costa aproximativ 350 de euro, si sase terminale mobile din toate categoriile de pret (entry, mediu si premium), managementul Huawei estimand ca pana la jumatatea anului viitor, producatorul poate inregistra vanzari de circa un milion de euro pe segmentul terminalelor mobile.

„Am hotarat sa intram anul acesta pe acest segment pentru ca este un moment oportun atat din punct de vedere al cererii pietei cat si al produselor. Piata cere acest lucru, iar, totodata, in ultima vreme, lumea se orienteaza catre produse cu un raport calitate pret foarte bun”, explica Vlad Doicaru (foto dreapta), manager de dezvoltare a businessului pentru Huawei Romania si Republica Moldova.

Telefoanele mobile ce vor fi lansate in mai putin de doua luni de Huawei vor avea preturi mai mici cu intre 5 si 20% comparativ cu modelele comercializate de principalii competitori, companiile Nokia, Samsung sau LG.

Un telefon de baza are un pret mediu de aproximativ 30 de euro pe piata locala, unul pe segmentul de mijloc costa intre 60 si 100 de euro , iar pretul mediu al unui smartphone incepe de la 200-250 de euro.

Printre terminalele cu care Huawei vrea sa ajunga la o cota de piata de 10% pe segmentul consumatorilor finali pana in toamna anului viitor se numara modelul C8500 dedicat tinerilor, terminale dual-sim pentru utilizatorii cu doua abonamente sau telefoanele din segmentul premium care se bazeaza pe sistemul de operare Android dezvoltat de motorul de cautare american Google.

Pentru a ajunge la aceasta cota de piata, reprezentantii companiei intentioneaza sa investeasca in 2011 in jur de un milion de euro in publicitate si sa distribuie produsele prin toti operatorii de telefonie mobila, in prezent purtandu-se negocieri cu acestia. Terminale Huawei au mai fost distribuite pana acum prin RCS&RDS, operatorul oferind astfel de telefoane gratuit utilizatorilor sai de telefonie mobila.

Chiar daca acum accentul se pune pe lansarea noilor telefoane, Huawei ia in considerare comercializarea si a alte produse pe segmentul de consumer unul dintre acestea fiind solutiile de videoconferinta.

Desi vanzarile de echipamente de telecomunicatii sunt in scadere, compania chineza care lucreaza cu operatori precum Vodafone, Orange, Romtelecom sau RCS&RDS va avea in acest an afaceri similare cu cele de anul trecut cand operatiunile Huawei in Romania au fost in jurul a 37 de milioane de euro.

Producatorul asiatic detine mai multe companii pe piata locala, dar dintre acestea cel mai mare business este cel al Huawei Technologies, care a avut anul trecut afaceri de aproape 29 de milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

“Pe piata de echipamente telecom situatia este putin mai dificila, dar in primele noua luni ale anului avem performante asemanatoare cu cele de anul trecut si, astfel, nu trebuie sa vorbim de scaderi. La nivelul intregului an incercam sa ajungem la 40 de milioane de euro fata de 37 de milioane de euro anul trecut, avand in considerare si aportul pe care ni-l ofera vanzarea de terminale la restul echipamentelor pe care le vindem catre operatori”, afirma Vlad Doicaru.

Vanzarile de echipamente de retea pentru telecomunicatii, dar si de terminale mobile sunt de cateva miliarde de euro in Romania, insa chiar daca acestea sunt in scadere, oficialii Huawei afirma ca revenirea pe care o observa in alte tari europene ii face sa creada ca in mai putin de doi ani va exista o revenire si pe piata locala.

Deocamdata filiala locala a Huawei are 340 de angajati (30% sunt chinezi si restul romani) repartizati intre sediul companiei, un centru de contabilitate interna care furnizeaza servicii pentru toata Europa si un centru de suport tehnic care are si functionalitati de call center pentru operatori din Romania dar si pentru doua companii de telecom din alte doua tari europene.

„Angajarea de oameni face parte din planurile noastre anuale. De exemplu, anul trecut pe segmentul de terminale eram doua persoane si acum suntem 15, iar in urmatoarea jumatate de an vrem sa mai angajam alte sapte persoane”, declara Lucian Georgescu (foto stanga), directorul de vanzari al companiei pe segmentul de terminale.

Compania are si o filiala in Moldova care are aproximativ 20 de angajati si o cifra de afaceri de cateva ori mai mica decat ale subsidiarei romanesti.

Printre competitorii Huawei in Romania se numara conationalii de la ZTE, dar si companii precum Alcatel-Lucent, Nokia Siemens, Ericsson si Topex.

Cateva dintre cele mai importante proiecte in care a fost implicat Huawei de la intrarea pe piata locala in 2004 se numara furnizarea de echipamente pentru reteaua prin care Vodafone ofera internet mobil 3G in banda de 900 Mhz care anterior era utilizata pentru servicii de voce , pentru reteaua de internet mobil a Orange, pentru reteaua de telefonie mobila a RCS&RDS, dar si pentru cea internet mobil a Romtelecom.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri