Vanzarile globale de telefoane mobile au fost de circa 340,5 milioane de unitati in trimestrul al treilea din acest an, mai mari cu 14,6% fata de 297,1 milioane de exemplare in aceeasi perioada din 2009, avansul datorandu-se mai ales dispozitivelor de tip smartphone, arata un raport realizat de companie de cercetare International Data Corporation.
Producatorul finlandez Nokia continua sa fie liderul pietei, insa cota acestuia s-a diminuat de la 36,5% la finalul lui septembrie 2009 la 32,4% in aceeasi luna din anul acesta. Compania a vandut 110,4 milioane de unitati intre iulie si septembrie, mai mult cu 1,8% fata de 2009.

Cea mai importanta crestere a fost inregistrata de Apple, producatorul iPhone aproape dublandu-si vanzarile, la 14,1 milioane de unitati in trimestrul al treilea din acest an fata de perioada similara din anul anterior. La avansul Apple din trimestrul al treilea a contribuit semnificativ si lansarea in 17 tari (pana la finalul lui septembrie) a modelului iPhone 4.

In acelasi timp, Research in Motion (RIM), compania canadiana care produce BlackBerry, si-a majorat numarul de telefoane vandute cu 45,9% de la 8,5 milioane de unitati intre iulie si septembrie 2009 la 12,4 milioane de unitati in trimestrul al treilea din acest an.

Pe de alta parte, LG si-a micsorat vanzarile cu 10,1% la 28,4 milioane de exemplare, iar Sony Ericsson a iesit din topul primilor cinci producatori pentru prima data din 2004, de cand este realizat studiul. Sony Ericsson a vandut intre iulie si septembrie 10,4 milioane de telefoane.



Sursa: International Data Corporation.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri