Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa pe piata locala, va concedia in acest an intre 1.000-1.400 de oameni pentru a reduce costurile, operatorul ajungand astfel la finalul acestui an la circa 7.000-7.500 de salariati, la jumatate fata de 2005 cand compania avea in jur de 15.000 de angajati.
De aproximativ zece ani operatorul reduce continuu personalul pentru a rezista competitiei din telecomunicatii, iar la finalul acestui an numarul de angajati ai Romtelecom s-ar putea apropia de cel al RCS&RDS, cel mai mare furnizor de internet si televiziune si, totodata, principalul competitor al companiei.

De altfel, Romtelecom avea in decembrie cei mai multi angajati de pe piata locala de telecomunicatii, aproximativ 8.600, comparativ cu cei aproape 7.000 ai RCS&RDS, principalul sau competitor, sau in jur de 3.000 in cazul Orange, cea mai mare companie de telecomunicatii din Romania.

Diminuarea din ultimii ani a costurilor cu personalul i-a permis operatorului telecom sa scada tarifele la servicii de telefonie fixa, televiziune si internet si sa devina un competitor din ce in ce mai important pentru RCS & RDS.

Cei intre 1000-1.4000 de salariati vor pleca din intreaga companie (toate departamentele: tehnic, comercial, suport) in lunile aprilie, iulie, noiembrie.


Acestia vor primi compensatii duble fata de ceea ce prevede contractul colectiv de munca, in cazul plecarilor prin acordul partilor (pana la 14.000 euro, in functie de vechimea in organizatie). Pe langa compensatiile financiare, operatorul va oferi servicii de replasare celor care parasesc compania in urma evaluarilor care se vor desfasura in lunile urmatoare.

De exemplu, dintre cei care au acceptat anul trecut sa fie introdusi in programul de replasare oferit de operator, 60% au gasit un nou loc de munca, au mai mentionat oficialii Romtelecom.

La finalul lui 2009, compania avea 10.017 angajati, iar anul trecut numarul acestora a scazut la 8.600. Aproximativ 400 de angajati au fost transferati catre Ericsson Romania pentru o perioada de cinci ani, 600 de persoane au fost disponibilizate in luna mai, iar alte sute de angajati au plecat prin programele de plecari voluntare organizate de companie.

Disponibilizarea anuntata in aceasta saptamana este a doua ca marime din ultimii trei ani, la inceputul lui 2008 Romtelecom anuntand ca va renunta la 2.500 de salariati.



Romtelecom a cheltuit 70,3 de milioane de euro pentru restructurarea de personal cu 3.320 de persoane de la 12.512 la inceputul lui ianuarie 2008 la 9.192 la finalul lui septembrie 2010.

“Interesul nostru pe termen lung este sa avem o companie viabila, puternica si activa pe piata - aceste proiecte nu presupun doar reducerea numarului de angajati. Totusi, multe dintre proiectele pe care le avem in vedere implica si o reducere de posturi, avand in vedere ca obiectivul nostru este sa fim capabili sa facem mai mult cu resurse mai putine. a explicat Yorgos Ioannidis (foto), directorul general al Romtelecom.

El ofera ca exemplu faptul ca in prezent in sistemele IT ale companiei se afla mii de optiuni de produse, numarul acestora urmand sa fie redus semnificativ in acest an pentru ca utilizatorii Romtelecom sa isi poate alege mai usor ceea ce isi doresc, dar si pentru a reduce costurile pentru mentinereaa produselor. Reducerea va determina implicit scaderea numarului de persoane care se ocupa de acestea.

„Operam pe o piata extrem de competitiva, cu unele dintre cele mai mici preturi din Europa pentru serviciile de comunicatii, si trebuie sa fim capabili sa ne imbunatatim performantele la nivel intern, capacitatea noastra de a oferi mai mult cu mai putine resurse. Trebuie sa sustinem transformarea si schimbarea continua a companiei - este singura modalitate prin care putem sa fim in continuare competitivi pe piata romaneasca,” a mai spus CEO-ul Romtelecom, adagand ca reducerea costurilor este cel mai important lucru in prezent pentru operator avand in vedere ca puterea de cumpararea a clientilor tot mai mica si razboiul preturilor din telecom.

Totodata, Anca Georgescu, directorul executiv de resurse umane al Romtelecom, declara in urma cu o luna ca “procesul de restructurare nu s-a incheiat si nu se va incheia vreodata, pentru ca o companie se restructureaza continuu”

“Niciodata nu am avut un target sa ajungem de la 12.500 la 8.500 de salariati. Tot ceea a trebuie sa facem noi a fost sa ne adaptam la piata si la contextul dat”, a mai spus managerul.

Astfel, compania a demarat 20 de proiecte de reorganizare, acestea vizand aspecte precum imbunatatirea proceselor, de la vanzari pana la ciclul de instalare, cresterea eficientei in call-centere si magazine sau simplificarea portofoliului de produse. Pe langa acestea, alte proiecte sunt in stadiu de evaluare in acest moment.

Perioada in care se vor derula proiectele initiate acum se extinde pana in 2013.

Pe de alta parte, internetul broadband si serviciile TV raman prioritatile companiei, conducerea dorindu-si ca pana la finalul lui 2012 sa devina principalul furnizor de divertisment pe piata locala

Lucram deja la o platforma TV care va fi lansata in curand si vom continua sa extindem optiunile online pentru clienti, care au avut pana acum rezultate peste asteptari,” a mai spus Ioannidis.

Romtelecom a inregistrat afaceri de 546,8 milioane de euro in primele noua luni ale acestui an. Compania avea la finalul lui septembrie 2.632.436 de clienti de telefonie fixa, 947.379 de abonati de internet si 1.003.182 de abonati de televiziune.

Principalii concurenti ai companiei sunt RCS&RDS si UPC Romania.

Sursa datelor din tabel:

- Ministerul de Finante - pentru anii dintre 1999 si 2006
- OTE, grupul grec care detine Romtelecom, pentru perioada dintre 2007 si septembrie 2010
- Anca Georgescu, directorul executiv de resurse umane al Romtelecom, pentru estimarea privind numarul de angajati din decembrie 2010


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri