Daca traditional investitorii chinezi s-au implicat in deschiderea de mici afaceri si comercializarea de produse de uz casnic, in ultimul timp se vorbeste si despre investii de milioane, zeci sau chiar sute de milioane de euro (de exemplu, proiectul imobiliar China Town de la Afumati), iar pe langa comert un sector tot mai atractiv pentru asiatici pare sa fie IT&C-ul.
Un lucru care poate la prima vedere pare putin neobisnuit avand in vedere ca forta de munca romaneasca este mai scumpa decat cea chineza.

Cu toate acestea, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) anunta in urma doua saptamani ca mari companii chineze precum Alibaba Network Technolog, care detine Alibaba.com, cel mai mare site chinezesc de comert electronic sau Tencent Technologies, parte din grupul care este liderul serviciilor de internet din China, ar fi foarte interesate de Romania.

Oficialii MCSI nu au vorbit cu cei ai Chinei despre bugetele ce urmeaza a fi investite ori deschideri concrete de filiale in Romania, pana acum stabilindu-se doar organizarea unui forum prin care posibilii investitorii sa cunoasca mai bine piata locala.

"Oricum, important este ca aceste companii sa-si stabileasca un sediu in Romania, dupa care in mod sigur vor urma si investitiile”, declara Valerian Vreme (foto), seful MCSI pentru wall-street.ro.

Cititi mai multe despre investitiile Chinei in Romania in Pierdem trenul de China? Ce este de facut pentru a-i atrage pe asiatici


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri