Koyos.ro intra pe o piata a retailului online de electronice si IT estimata in jurul a 150 de milioane de euro, in care cel mai mare jucator este eMag.ro, cu afaceri preconizate sa ajunga in 2010 la 100 de milioane de euro

Magazinul a fost lansat in vara anului trecut dupa aproximativ un an in care compania a lucrat la dezvoltarea acestuia. Tot anul trecut a fost deschis si un showroom la sediul distribuitorului pentru clientii care isi doresc sa testeze produsele comercializate.

In 2010, site-ul a insemnat mai putin de 10% din vanzarile IT&S, iar cele mai bine vandute produse au fost tabletele iPad, telefoanele care ruleaza pe sistemul Android si Windows 7, laptopurile, televizoarele, videoproiectoarele si electrocasnicele mari.

Saptamana trecuta retailerul a introdus intreaga gama de tablete iPad, iar conducerea companiei estimeaza ca va vinde in jur de 100 de exemplare in primul trimestru din acest an.

“Lansarea unui magazin online era cea mai buna oportunitate pentru noi si ceea ce ne dorim in primul rand este crearea unui brand. Businessul de distributie te face foarte putin vizibil catre marea masa de consumatori. Tu esti foarte cunoscut intre profesionisti, dar consumatorul nu te cunoaste si capitalizarea efortului tau este foarte perisabila. Noi vrem sa avem un brand cunoscut clientului final pentru ca in acel moment valoarea companiei noastre va fi mai mare si acest lucru si-l doreste orice investitor si angajat”, explica Dana Iorga (foto).

Managerul estima in primavara anului trecut ca IT&S va ajunge la afaceri intre 15-18 de milioane de euro in 2010.

Iorga isi doreste ca pana la finalul primului semestru din acest an, magazinul sa ajunga la aproximativ 300.000 de vizite pe luna, iar intre 1-1,5% dintre aceste vizite sa se transforme intr-o achizitie.

Pe de alta parte, sefa IT&S afirma ca desi spera ca vanzarile pe site sa fie de cel putin 10 milioane de dolari, cifra ar putea fi modificata in functie de evolutia economiei.

Citeste si:

Printre principalii concurenti ai Koyos..ro se numara eMag.ro, grupul FiT Distribution din care fac parte mai multe site-uri printre care PCfun.ro, PC Garage, ElectroFun si ShopIT.ro, Evomag.ro, Cel.ro si Marketonline.ro.

Compania are 40 de angajati dintre care 27 se ocupa de administrarea Koyos.ro, iar restul de distributie.

Chiar daca IT&S se orienteaza din ce in ce mai mult catre retailul online, Iorga afirma ca nu vrea sa renunte la distributie insa compania se va ocupa mai mult de zona de consultanta si servicii adaugate a acestui segment.

In legatura cu evolutia pietei de distributie, managerul afirma ca anul trecut aceasta a fost in jurul a 700 de milioane de euro, in scadere cu circa 10% fata de 2009.

“In 2011 sper sa fie macar o crestere de 5% pentru ca altfel ar fi al treilea an de scadere si nu stiu cate companii vor mai putea rezista. Toata lumea mizeaza pe o crestere de 1-1,5% a economiei si pe o deblocare a proiectelor publice pentru ca infrastructura IT a Romaniei nu este la nivelul unei tari europene din anul 2011”, explica managerul.

IT&S (International Transactions & Services) este o companie lansata in 1994 care in 2009 a avut afaceri de 8,8 milioane de euro si pierderi nete de aproximativ 0,4 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Aceasta este detinuta de Stefan Marius Nedelcu (59,4% dintre actiuni), Gabriela Baiasu (23,6%), Carmen Liliana Balici (11%), Cristina Dana Iorga (2,5%), Otilia Carmen Somacescu (2,5%) si Florin Horatiu Baiasu (1%), arata datele de la Registrul Comertului.