Filiala locala a producatorului de telefoane DECT Gigaset vrea anul acesta venituri similare cu cele inregistrate in 2010, cand compania si-a redus vanzarile cu 20%, compania urmand sa intre in luna mai pe o piata noua, a telefoniei IP, si sa concureze astfel cu jucatori precum Cisco.
Citeste intr-un interviu cu reprezentantul local Marius Toma despre piata telefoniei fixe, parteneriate si noi planuri, precum si despre viitorul acestui segment de piata.

Se mai cumpara telefoane fixe?
Marius Toma, director general al Gigaset Romania, considera ca, cel putin in urmatorii ani, telefoanele fixe vor ramane inca foarte cautate, in ciuda penetrarii din ce in ce mai puternice a telefoniei mobile si in special a smartphone-urilor.

“Cei mai multi cumparatori sunt, intr-adevar, persoane de peste 40 de ani, obisnuite cu telefoanele fixe. Insa incercam sa atragem si tineri prin modele colorate, ‘la moda’. Aceste modele acopera circa 10% din vanzarile totale”, spune Toma, manager al filialei locale a companiei detinuta integral de fondul de investitii german Arques Industries AG. Acesta admite insa ca nivelul vanzarilor nu mai este cel din anii anteriori, fiind in scadere.

In Romania este o cutuma, inca de pe vremea comunismului, sa achizitionezi telefoane cu fir in hoteluri.

Telefoanele cu cea mai mare “priza” la public sunt cele din clasa A, cele mai ieftine, cu preturi cuprinse intre 25 si 30 euro. Acestea acopera aproximativ 75% din vanzarile totale, lucru oarecum previzibil avand in vedere faptul ca, in perioada de nesiguranta economica, clientii se indreapta catre produse mai ieftine.

Circa 85% din vanzarile de telefoane DECT sunt fara fir. “Ne asteptam insa ca anumite institutii sa continue sa cumpere telefoane cu fir multi ani de acum incolo. Printre acestea se numara hotelurile. In Romania este o cutuma, inca de pe vremea comunismului, sa achizitionezi telefoane cu fir in hoteluri. Alta explicatie posibila este faptul ca, in hoteluri, telefoanele wireless se mai fura si este mai sigur sa ai terminale cu fir”, explica Toma.

Cele mai multe vanzari continua sa fie generate prin intermediul operatorilor telecom, circa 70%, si in special de Romtelecom. Compania anunta anterior ca urmareste sa creasca ponderea vanzarilor din retail insa criza a pus piedici planurilor Gigaset. Retailerul cu cele mai solide vanzari pentru Gigaset este Altex.

In lipsa unui studiu oficial, Marius Toma s-a ferit sa faca estimari privind volumul pietei de telefoane fixe, spunand doar ca, “intr-un an bun, piata poate absorbi circa 250.000 de telefoane”.

Tot criza economica a impiedicat deschiderea unui magazin propriu, anuntat inca din 2009. “Inca avem in plan acest magazin de vanzari directe insa, avand in vedere recesiunea, nu il vom inaugura anul acesta ci poate in 2012”, spune Toma.

Gigaset intra pe piata telefoniei IP

In urmatorii patru-cinci ani vanzarile de telefoane DECT se vor reduce, invers proportional cu vanzarile de terminale mobile.

“Incercam sa ne reorientam ‘din mers’ acestui trend si, in luna mai, vom lansa in Romania o noua linie de business, cea a telefoniei IP. Aceasta reprezinta viitorul pentru companii si dorim sa castigam o cota de piata cat mai mare pe acest segment, oferind atat centrale telefonice cat si terminale specializate si servicii adiacente. Intram astfel in concurenta cu Cisco”, spune Marius Toma.

Instalarea unui sistem complet de telefonie IP intr-o companie mare, precum filiala unei banci, poate varia intre 10 si 20.000 euro, in functie de numarul de interioare si complexitatea proiectului.

Aceasta noua linie de business va duce la cresterea cifrei de afaceri a companiei in 2012, cand firma vrea sa genereze venituri similare cu cele din 2009. Marius Toma nu a oferit date exacte despre nivelul acestora insa, in septembrie 2009, el spunea ca estimeaza venituri de aproximativ 6 mil. euro pe acel an. In 2010 filiala locala a generat profit la vanzari in scadere cu circa 20% fata de 2009, conform lui Marius Toma.

Principalele dificultati pe care le are de depasit Gigaset in Romania este reticenta oamenilor de a achizitiona telefoane fixe, in perioada de criza, principalul factor pozitiv fiind implicarea din ce in ce mai puternica a partenerilor telecom, precum Romtelecom sau Orange Romania, care ofera telefoane fixe subventionate, impreuna cu abonamente.

“Tot ca factor negativ a fost colapsul unor companii partenere, una dintre ele fiind K-Tech Ultra Pro, companie care avea datorii la noi si pe care nu le-am mai primit inapoi. Nu era vorba de o suma mica, dar nici una foarte mare”, mai spune directorul general pe Romania al Gigaset, firma cu patru angajati pe piata locala.

Cum considerati ca va fluctua piata de telefoane fixe, in fata “asaltului” terminalelor mobile inteligente, in urmatorii ani?

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri