Vanzarile de automobile noi din China au coborat in luna mai cu 0,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut, primul declin din ultimii doi ani, cea mai mare piata auto din lume trecand printr-o perioada de scadere abrupta, transmite Reuters.
Dupa doi ani consecutivi de crestere exploziva, vanzarile auto din China s-au stabilizat in 2011 pe un trend ascendent slab, crescand cu numai 6,1% de la inceputul anului dupa un avans de aproape doua treimi pe ansamblul lui 2010, informeaza Mediafax.

Producatorii japonezi, afectati de reducerea puternica a productiei si deteriorarea lanturilor comerciale in urma cutremurului devastator din martie, continua sa anunte vanzari slabe in China.

Piata chineza ar putea continua sa se contracte pe parcursul verii, sezon de obicei slab pentru vanzarile de autoturisme, iar analistii anticipeaza o revenire "moderata" in toamna.

"Iunie si iulie nu au fost niciodata cele mai bune luni pentru vanzarile auto, iar o crestere usoara ar fi cel mai optimist scenariu pentru acest an. Cererea ar putea reveni un pic in toamna, dar este putin probabil sa se apropie de expansiunea puternica din 2009 si 2010", a declarat Jenny Gu, senior market analyst la J.D. Power Shanghai.

Octombrie si septembrie sunt supranumite "lunile de aur si argint" pentru dealerii auto chinezi.

Asociatia producatorilor chinezi de automobile CAAM anticipeaza scaderi in urmatoarele luni si considera ca estimarea privind cresterea vanzarilor auto din acest an, de 10-15%, este prea optimista.

Guvernul de la Beijing deruleaza un program de subventionare a achizitiilor de automobile cu un consum eficient de carburnati, acordand 3.000 yuani (circa 460 de dolari) cumparatorilor.

Desi au inceput sa circule zvonuri privind reducerea stimulentelor oferite de stat, vanzarile continua sa evolueze slab.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri