Moody’s a revizuit perspectiva ratingului Carrefour de la stabila la negativa

Moody's mentine ratingurile Carrefour la nivelul "Baa1" pentru datoriile pe termen lung negarantate si "P-2" pentru cele pe termen scurt, dar a revizuit perspectiva de la stabila la negativa, in urma anuntului grupului privind scaderea profitului operational in Franta.

Masura reflecta in mare parte avertismentul recent al Carrefour privind o scadere anticipata a profitului operational pe piata franceza cu 35%, in primul semestru, se arata intr-un comunicat al agentiei de evaluare financiara, scrie Mediafax.

Moody's intelege ca declinul profitului reflecta in parte activitatile promortionale de pe piata franceza, ca si preturile mai mari ale furnizorilor de produse alimentare.

Agentia noteaza totodata ca primul semestru are o contributie mai mica la profitul anual decat cel de-al doilea. Franta a reprezentat totusi, in primul semestru din 2010, 43% din profitul operational anual, de 2,97 miliarde de euro.

In aceste conditii, declinul profitului pe aceasta piata poate avea un impact material asupra profitului anual, considera Moody's.

Perspectiva negativa indica ingrijorarea Moody's referitoare la performantele slabe ale Carrefour pe piata franceza, in ultimii cativa ani, precum si influenta tendintei descendente a profiturilor din Franta asupra imbunatatirii situatiei financiare a grupului.

Carrefour este al doilea mare retailer la nivel mondial, in functie de venituri, cu operatiuni in Europa, America Latina, Asia si Africa.

Grupul Carrefour detine in Romania 35 de supermarketuri si 23 de hipermarketuri.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri