Profitul dupa taxe al retailerului suedez de moda H&M a scazut cu 19% in trimestrul al doilea, la 4,2 miliarde coroane suedeze (458 milioane euro), din cauza cresterii pretului bumbacului, a salariilor angajatilor din Asia si a aprecierii coroanei suedeze.
Grupul a avut vanzari de 27,6 miliarde coroane suedeze (trei miliarde euro), scrie Mediafax.

Calculate in monede locale, vanzarile au avansat cu 12%. In termeni comparabili, vanzarile au crescut cu 2%.

Retailerii de imbracaminte din intreaga lume au probleme din cauza cresterii costurilor si intentioneaza sa transfere o parte a acestora cumparatorilor, potrivit Reuters.

H&M a anuntat insa miercuri ca nu a majorat preturile in intervalul martie-mai.

Din acest motiv, marja trimestriala a scazut la 61,7%, de la 65,9% in intervalul similar din 2010.

Marja H&M a fost mai afectata decat cea a principalului concurent, grupul spaniol Inditex, din cauza ca retailerul suedez are o mare parte din productie in Asia si este afectat de impactul dursului valutar nefavorabil.

In primele sase luni, profitul dupa taxe a scazut cu 23,6%, la 6,8 miliarde coroane suedeze ( 742 milioane euro).

Vanzarile au fost de 52 miliarde de coroane suedeze (5,67 miliarde euro) si au urcat cu 10%, calcultate in monede locale. In termeni comparabili, avansul a fost de 2%.

H&M are circa 2.300 de magazine, in 40 de tari.

In Romania, retailerul suedez a deschis in acest an mai multe magazine in Bucuresti, urmand sa inaugureze alte unitati in Brasov, Timisoara si Cluj-Napoca.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri