Profitul producatorului de bere Carlsberg a scazut cu 22% in trimestrul al doilea, de la 2,63 miliarde coroane anul trecut la 2,06 miliarde coroane (398 milioane dolari), iar grupul a avertizat in privinta rezultatelor pentru acest an, dupa ce in Rusia cresterea taxelor a dus la declinul cererii.
Vanzarile din trimestrul al doilea au urcat cu 4,3%, la 18,74 miliarde coroane, de asemenea sub estimari, in pofida evolutiei bune pe pietele din Asia, informeaza Mediafax.

"Rezultatele din trimestrul al doilea in Rusia au fost sub asteptari. Recuperarea in sectorul berii dureaza mai mult decat am anticipat, intrucat consumatorul rus se adapteaza la avansul cu crica 30% al preturilor in ultimele 18 luni", a declarat directorul general al Carlsberg, Jorgen Buhl Rasmussen, citat de Wall Street Journal.

Rusia a fost mult timp motorul de crestere al grupului, in contextul eforturilor Carlsberg de a identifica modalitati de crestere mai rapida a vanzarilor, din cauza stagnarii pietelor din vestul si nordul Europei. Producatorul a recurs, insa, la majorari considerabile ale preturilor pentru a compensa cresterea taxelor la bere, iar masura a afectat cererea.

Carlsberg se asteapta la un avans al profitului de 5-10% in 2011, ajustat pentru un castig exceptional in anul anterior. Prognoza precedenta indica o majorare de peste 20% a profitului.

Actiunile grupului au pierdut 14% in primele ore pe bursa de la Copenhaga, in urma raportului dezamagitor.

Sursa imagine: sxc.hu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri