Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, a avertizat ca profitul va scadea in acest an cu 15%, din cauza reducerilor de preturi efectuate pentru a recupera cota de piata pierduta, intr-un mediu economic tot mai dificil.
Actiunile grupului francez, prezent si in Romania, au scazut cu 4% miercuri dimineata pe bursa de la Paris, transmite Reuters, potrivit Mediafax.

Compania a inregistrat o pierdere de 249 milioane euro in primul semestru, dupa costuri exceptionale de 884 milioane euro induse de deprecierea activelor la divizia italiana a grupului.

In aceeasi perioada a anului trecut, grupul a avut un profit net de 97 milioane euro.

Profitul net ajustat pentru factori exceptionali a scazut cu 49,3% fata de nivelul din prima jumatate a anului trecut, de la 302 milioane euro la 153 milioane euro.

Vanzarile grupului (fara TVA) au crescut cu 2,3% in primul semestru, la 39,6 miliarde euro.

Mai multe companii europene din zona consumului, precum Ahold si Heineken, au ratat recent estimarile analistilor, dupa ce consumatorii au redus cheltuielile din cauza masurilor de austeritate, iar preturile au crescut.

Carrefour, al doilea retailer la nivel mondial dupa grupul american Wal-Mart, admite ca a facut unele greseli, precum cresterea preturilor pe piata franceza inaintea rivalilor.

Grupul are peste 9.500 de magazine in 32 de tari.

In Romania, Carrefour are 23 de hipermarketuri si 35 de supermarketuri.

Carrefour a redus estimarile privind profitul de patru ori in ultimul an, iar actiunile companiei au scazut cu 40% de la inceputul lui 2011, atingand recent minimul ultimilor 10 ani.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri