Peste jumatate dintre germani ar dori reintroducerea marcii germane in locul euro, potrivit rezultatelor unui sondaj, insa procentul a ramas stabil fata de aceeasi perioada a anului trecut, desi criza datoriilor de stat a intrat intre timp intr-o faza mult mai periculoasa.
Un sondaj realizat de compania Forsa pentru revista Stern arata ca 54% dintre germani favorizeaza revenirea la moneda anterioara introducerii euro, transmite Reuters, citat de Mediafax.

Rezultatul este identic cu cel al unui sondaj similar efectuat de Forsa in mai 2010.

Cancelarul Angela Merkel a aratat in repetate randuri ca va apara moneda euro, in pofida problemelor financiar fiscale ale mai multor tari, in frunte cu Grecia, care au declansat criza la nivelul zonei euro.

Majoritatea germanilor se opun ajutoarelor financiare externe pentru Grecia.

Marca germana este un simbol al stabilitatii si puterii economice al Germaniei de Vest in deceniile de dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial, iar fostul cancelar Helmut Kohl a reusit cu greu in anii '90 sa convinga populatia cu privire la beneficiile monedei unice europene, pregatind introducerea acesteia.

Aparatorii monedei unice mizeaza pe argumentul ca exporturile germaniei, principalul motor al economiei in ultimii ani, a castigat beneficii uriase datorita monedei euro, inclusiv de competitivitate.

Rezultatele sondajului Forsa releva ca 43% dintre germani considera ca economia locala, cea mai mare din Europa, ar avea de castigat odata cu reintroducerea marcii, in timp ce 51% cred ca revenirea la marca nu ar aduce niciun beneficiu economic.

Populatia din provinciile federale din Germanai de Est, regiune fosta comunsita, manifesta cea mai mare sustinere pentru revenirea la marca, de 67%, potrivit sondajului.

Totodata, sondajul arata ca, dintre germanii care doresc reintroducerea marcii, majoritatea nu au studii superioare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri