Moody’s a plasat sub supraveghere ratingul "Baa1" al Carrefour pentru datoriile pe termen lung, in vederea unei posibile retrogradari, in urma estimarilor grupului francez de retail privind scaderea profitabilitatii in acest an, informeaza Mediafax.
Calificativul pentru datoriile pe termen scurt a fost mentinut la nivelul "P-2", se arata intr-un comunicat al agentiei de evaluare financiara.

Grupul francez, cel mai mare retailer european si al doilea la nivel mondial dupa Wal-Mart, a modificat in sens negativ estimarile privind profitul operational din 2011, anticipand o scadere de pana la 20% a indicatorului, de la minus 15%.

Carrefour acuza conditiile economice incerte, care afecteaza cheltuielile de consum.

In baza tendintei rezultatelor din primul semestru, Moody’s considera ca declinul profitabilitatii poate fi atribuit in mare parte performantelor din Franta, unde profitul operational a scazut cu 40% fata de intervalul similar din 2010, si din Europa de Vest (cu un declin de 33,3%). Aceste scaderi au fost atenuate de cresterea continua din America Latina si Asia, unde profitul operational a avansat cu 27,4%, respectiv 10,8%.

Ratingurile Carrefour pentru datoriile pe termen lung si cele pe termen scurt reflecta profilul solid al afacerilor grupului, al doilea mare retailer la nivel mondial, dar si vulnerabilitatea sa financiara si perspectiva de inrautatire a situatiei in acest an, in functie mai ales de performantele din Franta.

Vanzarile Carrefour au crescut cu 1,9% in primele noua luni, la 67,3 miliarde euro. In trimestrul al treilea, vanzarile grupului au urcat cu 0,3%, la 22,8 miliarde euro.

Afacerile solide de pe pietele emergente au acoperit scaderile inregistrate in tarile dezvoltate.

Carrefour detine in Romania 23 de hipermarketuri si 39 de supermarketuri.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri