Grupul rus Gazprom a redus preturile gazelor pentru mai multe companii europene mari, precum GDF Suez din Franta, in incercarea de a-si pastra cota de piata in conditiile scaderii cererii de carburanti din cauza dificultatilor economice din regiune, transmite Reuters.
Astfel, Gazprom a "ajustat" contractele cu GDF Suez, Wingas (Germania), SPP (Slovacia), Sinergie Italiene si EconGas (Austria), potrivit Mediafax.

Reprezentantii Gazprom au refuzat sa precizeze reducerile acordate clientilor, dar o sursa apropiata discutiilor dintre grupul rus si Sinergie Italiane a spus ca preturile au au fost revizuite semnificativ in scadere.

"Conditiile au fost imbunatatite pentru Sinergie Italiane. Volumul nu a fost afectat", a spus sursa.

Gazprom si divizia Gazpromexport au fost implicate in negocieri de lunga durata referitoare la preturi cu companii din Europa, unde Rusia asigura un sfert din necesarul de gaze.

"La sfarsitul lui 2011 si inceputul lui 2012, Gazpromexport a incheiat acorduri cu unii cumparatori europeni mari pentru anumite ajustari ale preturilor gazelor", a declarat directorul diviziei de exporturi, Alexandr Medvedev.

El a adaugat ca aceste ajustari au fost facute "pentru a tine cont de evolutia pietei europene a gazelor si de situatia economica a unor tari din Europa".

Saptamana trecuta, o sursa apropiata Gazprom a declarat ca pretul mediu al gazelor rusesti in Europa a fost anul trecut de circa 390 de dolari pentru o mie de metri cubi, comparativ cu 308 dolari in 2010.

Gazprom a livrat anul trecut peste 150 de miliarde de metri cubi de gaze in Uniunea Europeana.

Grupul rus negociaza pretul gazelor si cu Ucraina, iar o noua runda de discutii ar putea avea loc in cursul zilei de marti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri