Mcdonald’s a reusit sa treaca cu bine de recesiune dupa ce a raportat o crestere a veniturilor nete cu 11% in ultimul trimestru din 2011, potrivit Washington Post.

Lantul de restaurante a realizat acest lucru prin implementarea a doua strategii.

In primul rand, compania a incercat sa-si pastreze o baza de clienti prin mentinerea unui nivel scazut al preturilor, ocupandu-se in acelasi timp cu dezvoltarea de noi produse fast food care sa atraga noi clienti.

In trimestrul patru, veniturile au atins 1,38 miliarde dolari, cu o valoare anuala totala de 6,82 miliarde dolari, cu 10% mai mult decat in 2010.

Cu toate acestea rata de profit s-a diminuat din cauza majorarii pretului la materie prima, la chirii si a costurilor cu forta de munca in Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa.

Ratele de schimb valutar din strainatate, care au ajutat rezultatele financiare din celelalte trimestre, nu au consolidat cresterea veniturilor din cauza aprecierii dolarului.

Reprezentantii Mcdonalds’s se asteapta ca in 2012 costurile cu materia prima sa se majoreze cu 4,5- 5,5% .

In 2011, compania a crescut pretul meniurilor cu 3%, in 3 transe in martie, mai si noiembrie.

Oficialii lantului de restaurante fast food au declarat ca intentioneaza sa deschida 900 de restaurante in Asia si Africa pe parcursul lui 2012.

Aproape 22% din veniturile companiei vin din regiunile Asia Pacific, Africa si Orientul Mijlociu.

Veniturile din Europa au crescut cu 9% fata de 2010, totalizand 40% din incasari.

La nivel global, Mcdonald’s planuieste sa continue in 2012 procesul de renovare al restaurantelor, in momentul de fata doar un sfert din locatii fiind complet renovate.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Planul Burger King pentru urmatorii ani in Romania: 60 de restaurante!