Odata cu incetarea folosirii navetelor spatiale de catre Statele Unite, astronautii americani nu mai pot ajunge la statia spatiala decat la bordul unei rachete rusesti, o calatorie care costa dus-intors 60 de milioane dolari.
Antreprenorul Elon Musk, cofondator al proiectelor PayPal si Tesla Motors, vrea sa schimbe acest lucru prin intermediul SpaceX, prima companie privata care va construi o naveta spatiala. El vrea sa revolutioneze explorarea spatiala prin gasirea unor modalitati de reducere a costurilor de fabricare.

De asemenea, Musk doreste sa castige un contract cu NASA legat de proiectarea unor noi tipuri de navete.

Dupa ultima misiune din iulie 2011, Casa Alba a hotarat ca sectorul privat sa se implice mai mult in dezvoltarea programului spatial, in scopuri exploratorii dar si comerciale, potrivit CBS News.

Antreprenorul, in varsta de 40 de ani si cu o avere estimata la aproximativ 2 miliarde dolari, vrea sa depaseasca barierele actuale prin intermediul companiei sale, SpaceX si doreste ca in viitor transportul spatial sa fie un lucru la fel de comun precum o calatorie cu avionul.

Pana in prezent, Elon Musk a investit in noul sau proiect peste 100 de milioane dolari.

SpaceX se afla intr-o fabrica din apropriere de Los Angeles, unde se construiau fuselaje pentru avioane de tip Boeing 747. Acolo lucreaza 1400 de ingineri si tehnicieni care se ocupa de proiectarea si constructia majoritatii componentelor, lucru ce face parte din stategia companiei de a reduce consturile de fabricare si asamblare.

Elon Musk nu este singurul antreprenor cunoscut care s-a implicat in industria spatiala, proiecte asemanatoarea au fost demarate si de alti intreprinzatori precum Richard Branson (Virgin Group), Jeff Bezos (Amazon) si Paul Allen (Microsoft).

Citeste si Paul Allen intra in cursa spatiala

Sursa Foto Boeing
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri