Samsung Electronics a avut in primele trei luni ale acestui an un nou trimestru record, cu un profit de 5,15 miliarde de dolari, datorita cresterii puternice a vanzarilor de smartphone-uri, in frunte cu telefonul-tableta Galaxy Note, transmite Reuters.
Samsung spera sa demonstreze, prin Galaxy Note, ca este capabil si de inovatii pe piata in perpetua schimbare a smartphone-urilor si tabletelor. Grupul sud-coreean si-a consolidat deja pozitia de principal rival al Apple si lider in randul producatorilor de telefoane si tablete pe platforma software Android a Google, relateaza Mediafax.

Note are un ecran neobisnuit de mare pentru un telefon, de 5,3 inci (jumatate din diagonala unui iPad), fiind considerat la granita dintre smartphone si tableta. Produsul a reusit performante neasteptat de bune pe piata desi vine cu asa-numitul "S Pen", similar creionului vechilor PDA-uri, element de interfata considerat pana acum invechit.

Samsung a reusit sa vanda peste 5 milioane de Note-uri de la lansarea din octombrie si incepe sa se profileze intr-unul dintre principalele motoare de profit pentru o companie cu o reputatie de adaptabilitate, nu de pionierat.

Apple a criticat dur Samsung in ultimii ani pentru asemanarile dintre produsele din gama Galaxy si propriile iPhone si iPad, inovatiile prin care compania americana a propulsat smartphone-urile si tabletele de la statutul de produse de nisa la cel de principale motoare de crestere si profit ale industriei telecom.

Analistii anticipeaza noi cresteri ale vanzarilor Galaxy Note in trimstrul al doilea al anului, iar profitul va continua sa urce in pofida bugetului semnificativ de marketing alocat de companie pentru Jocurile Olimpice de la Londra.

Samsung a devenit anul trecut cel mai mare producator de smartphone-uri din lume dupa vanzari, cu aproape 20% din piata, fata de 3% in 2009.

Trimestrul al doilea va aduce in prim plan duelul dintre a cincea generatie a Apple iPhone si a treia versiune a Samsung Galaxy S, care ar trebui sa apara pe piata la timp pentru sezonul de vara.

Profitul operational preliminar de 5.800 miliarde woni coreeni (5,15 miliarde dolari) anuntat vineri de Samsung pentru primul trimestru depaseste cele mai optimiste estimari inaintate de analistii contactati de Reuters, de 5.000 miliarde woni, si este dublu fata de rezultatul din perioada corespunzatoare a anului trecut, de 2.900 miliarde woni. Veniturile companiei au urcat totodata la 45.000 miliarde woni (40 miliarde dolari SUA).

Media estimarilor analistilor contactati de Reuters plaseaza volumul vanzarilor Samsung din primul trimestru la 44 milioane de smartphone-uri, in urcare cu 25% fata de ultimul trimestru al anulu itrecut.

Samsung este in acelasi timp principalul rival al Apple si cel mai mare furnizor al companiei americane, care cumpara masiv ecranele si chip-urile de inalta performanta produse de grupul sud-coreean, pentru a echipa iPhone-uri si iPad-uri. Cei doi giganti poarta un razboi dur in zona brevetelor de inventie si drepturilor de proprietate intelectuala, cu 30 de procese in derulare in 10 tari.

Pe langa telefoane si tablete - principalii catalizatori ai profitului - Samsung Electronics se numara printre liderii mondiali in televizoare si chip-uri de memorie.

Apple, care pe langa iPhone si iPad mai vinde computere, laptop-uri, media playere, display-uri si un serviciu TV, a inregistrat in ultimul trimestru raportat, perioada octombrie-decembrie a anului trecut, un profit net de 13 miliarde de dolari si vanzari de 46,3 miliarde de dolari, fata de 6 miliarde de dolari, respectiv 26,7 miliarde de dolari in perioada corespunzatoare din 2010.

Capitalizarea Samsung se ridica la 191 miliarde de dolari, in timp ce Apple este cea mai valoroasa companie din lume, cu o capitalizare care se apropie cu pasi repezi de 600 miliarde de dolari.

Sursa foto: Samsung.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri