Grupul rusesc Gazprom intentioneaza sa-si majoreze cota pe piata europeana a gazelor de la 25% la 30%. Pentru aceasta, monopolul de stat rus va recurge la o serie de achizitii din domeniul depozitarii si distributiei de gaze, precum si al energiei electrice, informeaza Reuters.
Anterior Gazprom anuntase ca isi va mentine cota detinuta pe piata europeana in timp ce va incerca sa se extinda in Asia si Statele Unite, in special prin livrari de gaze naturale lichefiate.

Potrivit editiei de miercuri a publicatiei Vedomosti, prin noua strategie Gazporm va solicita partenerilor europeni sa cedeze o parte din retelele locale de distributie a gazelor, cu ocazia renegocierii contractelor privind livrarile pe termen lung. O astfel de tactica ar putea insa sa afecteze eforturile UE de a liberaliza pietele gazelor si a promova tranzactiile spot la care sa participe mai multe firme concurente, in vederea reducerii preturilor.

Parteneri pentru Shtokman

Potrivit Vedomosti, Gazprom s-ar putea alia cu doua companii americane si doua norvegiene pentru a exploata zacamantul gigant de la Shtokman, fapt ce ar scoate din joc compania Total. Firmele implicate ar urma sa fie, conform sursei citate de ziarul rusesc, Chevron Texaco si ConocoPhillips din SUA, respectiv Statoil si Norsk Hydro din Norvegia.

Aceste doua grupari ar urma sa imparta ulterior 49% din Shtokman, un camp situat in Marea Barents, din care Gazprom spera ca va intretine exporturile de gaz natural lichefiat catre Statele Unite mai bine de 50 de ani. Gazprom va detine 51% din proiect, adica peste 20 de miliarde de dolari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri