Aceasta investitie a IKEA, in valoare de 100 milioane dolari, se va constitui in cel mai mare centru de desfacere dintre cele sapte asiatice, fiind al treilea in ordine cronologica, din China. Compania intentioneaza a avea un total de 10 astfel de magazine, in China, in urmatorii cinci ani, a declarat presedintele companiei, Ian Duffy. Ikea, are deja doua reprezentante, la Beijing si Shanghai.

Noul magazin este o investitie pe care "aproape nici o companie de retail din lume nu o poate face la o asemenea scara", a declarat Duffy. Magazinul va avea 43.000 de metri patrati de spatii de desfacere, adica aproximativ cat cinci terenuri de fotbal, fiind al doilea ca suprafata de expunere dupa cel din Stockholm, Suedia.

China detine actualmente doar 1 - 2 procente din vanzarile globale ale IKEA dar se asteapta a creste cu 30 - 50 procente anual, a declarat Duffy.

“China si Japonia reprezinta cele mai importante piete din Asia in momentul acesta pentru noi", declara la sfarsitul anului trecut directorul executiv al companiei suedeze, Anders Dahlvig.

Compania multinationala suedeza Ikea a anuntat saptamana trecuta ca va va reintra pe piata japoneza dupa 20 de ani de la retragere. Astfel, cu o oferta care va asigura succesul pe a doua mare piata de retail din lume, retailerul va deschide primul magazin Ikea in Japonia, cu o suprafata de 40.000 de metri patrati, pe 24 aprilie, in Funabashi, la est de Tokyo.

Potrivit oficialilor companiei , inaugurarea urmatoarelor magazine este programata pentru luna septembrie in Yokohama, la sud deTokyo, si tocmai pentru anul 2008 in orasul Kobe, langa Osaka.