Guvernul ungar a cumparat spatiu publicitar in mai multe cotidiene care au aparut marti incluzand materiale de informare de cate o pagina cu sloganuri precum "Nu vom ceda in fata FMI!" si "Nu vom ceda independenta Ungariei!", potrivit publicatiei locale Portfolio, citata de Mediafax.
Mesajele au fost publicate cu titlul "Informatii din partea guvernului", urmat de sloganuri privind pozitia Cabinetului in negocierile cu FMI si Comisia Europeana, care ar trebui, teoretic, sa conduca la un acord de finantare pentru Budapesta.

In cotidianul de afaceri Napi Gazdasag si cotidianul Magyar Nemzet apare intrebarea "Ce vrem de la FMI?", urmata si de raspuns: "Respect, incredere!".

In Nepszava, Nepszabadsag si Metropol, un alt material publicitar prezinta pozitia guvernului asupra taxei imobiliare, "NU" fiind scris intr-un cerc portocaliu.

Magyar Hírlap si tabloidul Blikk prezinta acelasi "NU" aplicat unei cereri a finantatorilor internationali pentru reducerea alocatiilor acordate de stat familiilor.

Biroul premierului a anuntat, joi, ca s-a operat o modificare a planului de achizitii publice, din cauza lansarii unei noi camapanii media. Guvernul nu a dat informatii suplimentare despre amendamentul aprobat foarte rapid, scrie Portfolio.

Executivul de la Budapesta a semnat luni contractul pentru campania de presa cu I.M.G. Inter Media Group. Despre companie se presupune ca ar fi controlata de un apropiat al premierului Viktor Orban, Lajos Simicska, fost sef al autoritatii vamale. Inter Media primeste 200 de milioane de forinti (circa 700.000 de euro) pe luna pentru campania care va rula cel putin pana la 30 noiembrie.

Potrivit Portfolio, scopul campaniei guvernului este de a putea "vinde" un eventual acord cu FMI drept un succes, evidentiind conditiile bune obtinute dupa ce nu a cedat presiunilor de a reduce pensiile sau de a institui o taxa generala pe proprietati imobiliare. De asemenea, campania ar putea oferi premierului Orban acoperire pentru o eventuala intrerupere a negocierilor cu UE si FMI.

Orban a afirmat in mai multe randuri ca daca Ungaria nu incheie un acord cu FMI-UE va putea rezista si singura, dar se va imprumuta mai scump.

Inter Media Group are, prin contract, sarcina de a transmite mesajul guvernului, intrucat executivul a fost atacat constant dupa ce o delegatie FMI-UE a lasat in iulie un document partii ungare, comentat puternic in presa locala.
"Asta este lista cerintelor FMI: cresterea varstei de pensionare, reducerea pensiilor si a sprijinului acordat familiilor, majorarea taxei pe venitul personal, taierea unor facilitati pentru transport, diminuarea birocratiei, introducerea unei taxe generale bazata pe valoarea reala, reducerea cheltuielilor municipalitatilor, renuntarea la taxa aplicata bancilor si transferuri catre sectorul bancar", afirma premierul Orban, potrivit contractului.

Ulterior, au aparut in presa scrisori ale FMI si Comisiei Europene catre Ungaria, dezvaluind ca niciuna dintre cele doua institutii nu a transmis astfel de cereri sau recomandari.

Contractul cu compania media noteaza ca guvernul a transmis un raspuns la recomandarile FMI-UE in septembrie, in care este prezentata pozitia Ungariei. Continutul a fost pastrat secret pentru a apara "pozitia de negociere" a guvernului, insa publicul a fost informat ce concesii ar fi dispus executivul sa faca si ce respinge.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri