Autoritatile turce au interzis comercializarea bauturilor energizante cu continut de cofeina mai mare de 150 miligrame pe litru, potrivit unui anunt publicat miercuri in Monitorul oficial turc, informeaza Rompres.

Interdictia a fost introdusa de Ministerul turc al Agriculturii pentru prima data in anul 2002, in urma temerilor privind efectul negativ al bauturilor cu un continut ridicat de cofeina asupra sanatatii consumatorilor. La acea data, insa, se estima ca prevederea va intra efectiv in vigoare abia in luna ianuarie 2007, pentru a da timp firmelor sa se conformeze noilor cerinte legislative.

Postul de televiziune NTV a precizat ca ordinul de interdictie la comercializare a intrat in vigoare cu aproape noua luni mai devreme decat se preconiza, ca urmare a negocierilor derulate de autoritatile guvernamentale si firma austriaca Red Bull, renumit producator de bauturi energizante.

Red Bull a fost de acord sa-si schimbe formula de productie pentru a se conforma noilor cerinte legislative din Turcia. In mod normal o bautura energizanta Red Bull contine aproape 330 miligrame de cofeina la litru. Firma austriaca este un sponsor important in Turcia, tara in care produsele sale sunt foarte apreciate.

De asemenea, incepand din anul 2002 o directiva a Uniunii Europene impune ca toate bauturile cu un continut de cofeina mai mare de 150 de miligrame la litru, exceptand cafeaua si ceaiul, sa fie etichetate cu precizarea "continut ridicat de cofeina".
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri