Rezultatul obtinut in primele trei luni ale anului 2006 este cel mai mare profit trimestrial din istoria Raiffeisen International Bank-Holding AG.
Cifra record a profitului inainte de impozitare - 193,9 milioane euro - reprezinta o crestere de 45,4% sau 60,6 milioane euro fata de aceeasi perioada a anului trecut (133,3 milioane euro). Profitul dupa impozitare este de 151,5 milioane euro si reprezintao crestere de 38,6% (fatade 109,3 milioane euro din primul trimestru 2005). Profitul consolidat (dupa interese minoritare) se ridica la 124,2 milioane euro, adica o crestere de 92,8 milioane euro (33,9% mai mult decat In aceeasi perioada a 2005). Toate cifrele sunt in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare (IFRS).

Am pornit bine anul acesta si ne vom atinge obiectivele stabilite. Ne bucurasi rezultatul obtinut, dar mai ales contributia segmentelor la acesta: fiecare al patrulea euro este obtinut din activitatea de retail banking, a comentat Herbert Stepic, Director General al Raiffeisen International.

Bilantul total a crescut pana la 42 miliarde euro

Bilantul total al Raiffeisen International a ajuns la 42 miliarde euro, adicao crestere de 3,2% fatade cifra Inregistratala sfarsitul anului 2005. In comparatie cu primul trimestru 2005, activele totale au crescut cu o treime (cu 10,5 miliarde euro). Imprumuturile si avansurile catre clienti au crescut cu 4,2% fatade sfarsitul anului 2005 si se ridicala suma de 25,8 miliarde euro.

Depozitele de la clienti au Inregistrat o crestere de 3,4% pana la 25,7 miliarde euro, iar depozitele de la banci cu 1,2% panala 10,4 miliarde euro, in comparatie cu sfarsitul lui 2005.

Dezvoltarea constanta a operatiunilor

Venitul din exploatare a crescut evident - cu 48,1% adica cu 192,8 milioane euro, pana la 594,6 milioane euro - In comparatie cu primul trimestru al anului trecut. Venitul net din dobanzi a inregistrat cea mai mare crestere: de 46,2% pana la 378,2 milioane euro. Aceasta crestere este seminificativ mai mare decat media pentru bilantul total (plus 38%), datorata in principal imbunatatirii marjei de dobanda cu 10 puncte de baza, ajungand la 3,65%. Acesta este rezultatul unei cresteri peste medie a volumului afacerilor in zone cu marje de dobanda mai mari.

Ne-am dezvoltat In zonele In care putem obtine marje semnificativ mai mari, a explicat Martin Grll, Director Financiar al Raiffeisen International, vorbind despre pozitionarea strategica a grupului. Strategia noastra de a fi printre primii care intra pe pietele In formare, dar si extinderea geograficaau dat roade. Ritmul rapid de crestere si marjele mari sunt specifice tarilor din Europa de Sud-Est si din CSI.

Cheltuielile administrative au crescut mai putin decat venitul din operatiuni, adica cu 44,3% panala 347,5 milioane euro. Indicatorul cost/venit s-a Imbunatatit cu 3,2% adica58,4%.

Profitul operational a crescut cu 53,6% (cu 86,2 milioane euro) la 247,1 milioane euro. Provizioanele pentru deprecierea valorii activelor au crescut cu 7,7 milioane euro la 55,4 milioane euro In comparatie cu ultimul trimestru din 2005. Fata de primul trimestru al anului trecut, acestea au crescut cu 26,9 milioane euro. Cea mai mare crestere, adica 12,1 milioane euro, vine din CSI. Aceasta este o consecinta logicaa cresterii volumului de afaceri In aceastazona, dar si a faptului ca Banca Aval nu a fost consolidata in primul trimestru al 2005.

Numarul de angajati a crescut cu 487 panala un total de 44.101 comparativ cu sfarsitul anului 2005.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri