Societe Generale SA, al treilea grup bancar francez, a anuntat joi ca in primul trimestru al acestui an a realizat venituri de 1,471 miliarde euro, in crestere cu 20 la suta comparativ cu 1,226 miliarde euro in perioada similara a lui 2005, informeaza Rompres.
Potrivit raportului trimestrial, produsul bancar net s-a ridicat la 5,775 miliarde euro, in crestere cu 21,6 la suta comparativ cu trimestrul I 2005. Desi cheltuielile operationale s-au cifrat la 3,412 miliarde de euro, in crestere cu 14,3 procente, rezultatul brut din exploatare a crescut cu 34 de procente, pana la 2,363 miliarde de euro.

Rentabilitatea fondurilor proprii, un indicator foate important cu privire la profitabilitatea in sectorul bancar, a crescut de la 29,8 procente in trimestrul I 2005 la 30,2 procente in trimestrul I 2006. In plus, Societe Generale si-a crescut si eficienta, cheltuind 59 de centi pentru fiecare dolar castigat, comparativ cu 63 de centi in urma cu un an.

Divizia de retail banking din afara Frantei a realizat performante exceptionale, in perioada care a trecut de la finele lunii martie 2005 aceasta divizie majorandu-si numarul de clienti individuali cu 621.000 de persoane si a inaugurat 266 noi oficii bancare, in principal in Romania, Cehia, Serbia, Rusia, Egipt si Maroc. in consecinta, personalul acestei divizii a crescut intr-un an cu 2.420 de persoane, astfel ca la finele lunii martie 2006 aceasta divizie avea 31.000 de angajati, in aproximativ 1.800 de oficii bancare.

Miercuri, Credit Agricole SA, a doua banca franceza, a anuntat o crestere de 53 la suta a veniturilor in trimestrul I 2006 si o rentabilitate a fondurilor proprii de 20,1 procente. In zilele urmatoare este asteptata anuntarea rezultatelor financiare pe trimestrul I din partea BNP Paribas SA, cea mai mare banca franceza in termeni de valoare de piata.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri F