Parlamentul turc a votat o lege prin care consumul de alcool va fi restrictionat si promovarea bauturilor alcoolice va fi interzisa, scrie Wall Street Journal.
Potrivit legii adoptate de parlamentarii turci, vanzarea de bauturi alcoolice va fi interzisa intre orele 22.00 si 6 dimineata, in timp ce reclamele la produse alcoolice vor fi interzise. In plus, autoritatile urmaresc sa elimine scenele din emisiunile TV, videoclipurile musicale sau filme care ar putea incuraja consumul de alcool.

Textul legii mai are nevoie doar de semnatura presedintelui Abdullah Gul.

“Nu vrem o generatie tanara care sa fie beata tot timpul”, a argumentat primul ministru Tayyip Erdogan.

O masura similara a fost luata de Finlanda, care a interzis consumul de alcool in intervalul orar 21.00-9.00, au limitat reclamele la produse alcoolice, iar producatorii au fost nevoiti sa eticheteze ambalajele cu efectele daunatoare ale alcoolului asupra sanatatii.

In Finlanda, consumul anual de alcool este de sase ori mai mare decat in Turcia, unde in 2010 se situa la nivelul de 1,5 litri per cap de locuitor. Media la nivelul Uniunii Europene este de 10,7 litri pe an.

Mai multe companii din industria de profil au declarat ca primul ministru turc a refuzat orice dialog cu producatorii de bere, vin sau spirtoase.

“Sunt luni de zile, daca nu chiar un an, de cand incercam sa intram in contact cu membrii Guvernului pentru a discuta aceste modificari legislative”, a spus un reprezentant al Diageo, care detine branduri precum Smirnoff si Johnnie Walker.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri