Grupul rus Gazprom, cel mai mare producator mondial de gaze naturale, ar putea deveni in curand cea mai mare societate din lume in termeni de capitalizare bursiera, a declarat, luni, vicepresedintele Gazprom, Alexandr Riazanov, cu prilejul celei de a 10-a conferinte anuale a investitorilor, informeaza Rompres. Gazprom ar putea sa atinga acest obiectiv gratie unei politici economice transparente, precum si unor modificari juridice, in special in ceea ce priveste accesul liber pe piata la actiuni Gazprom.

Un alt factor important este volumul productiei, care in anul 2010 este programat sa ajunga la 560 miliarde metri cubi de gaz natural. Riazanov a reamintit ca in anul 2005 capitalizarea Gazprom a crescut cu 150 de procente, depasind pragul de 300 miliarde dolari.

Un alt obiectiv, anuntat de Riazanov, este productia a 60 milioane tone de petrol pe an pana in anul 2011, pentru a ajunge la 80 milioane tone petrol pana in anul 2020. Holdingul Gazprom poseda rezerve de 300 milioane tone echivalent petrol, insa extrage doar un milion de tone pe an. in schimb, Gazpromneft (fosta Sibneft) produce 45 milioane tone petrol pe an, cifra care include si productia Slavneft.

In prezent, Gazprom este a treia companie din lume, cu o capitalizare bursiera de peste 300 miliarde dolari. Statul rus detine controlul pachetului majoritar de actiuni la Gazprom, in luna iunie 2005 majorandu-si participatia de la 40 la suta la peste 50 la suta din actiunile grupului Gazprom.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri