Retailerul francez Carrefour a inregistrat anul trecut vanzari de 84,3 miliarde euro, in scadere usoara, revenind pe crestere in Franta, cu performante bune si in America Latina si Asia, in timp ce afacerile din Europa au fost afectate de situatia economica dificila, scrie Mediafax.

Astfel, veniturile grupului au scazut anul trecut cu 1,2%, la 84,3 miliarde euro.

In baza organica, excluzand impactul variatiei preturilor la carburanti si efectele de calendar, vanzarile Carrefour au urcat anul trecut cu 2,5%, noteaza compania intr-un comunicat publicat joi.

Vanzarile din Franta au crescut cu 1,2% in baza organica, la 39,7 miliarde euro, toate formatele de magazine (hipermarket, supermarket, magazine de proximitate) inregistrand evolutii pozitive.

Pe pietele europene din afara Frantei, veniturile Carrefour au scazut anul trecut cu 2,6% in baza organica, ajustate pentru preturile la carburanti si efectele de calendar, la 21,8 miliarde euro, fata de cresteri de 12,6% in America Latina, respectiv 1,9% in Asia.

Revenirea s-a consolidat in trimestrul al patrulea, cand vanzarile grupului au urcat cu 3,2% in baza organica, la 22,2 miliarde euro, cu evolutii pozitive in Franta si Spania, in timp ce afacerile din Italia au continuat sa fie marcate de conditiile economice dificile.

Actiunile Carrefour au deschis joi in scadere cu 1,2% pe bursa de la Paris.

Grupul este prezent si in Romania. Carrefour Romania opereaza patru formate de magazine, cu un total de 160 unitati, dintre care 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 56 magazine de proximitate Express si un magazin online.

Compania a avut in 2012 pe piata romaneasca vanzari de 986 milioane euro, fara TVA, in crestere cu 3% fata de 2011, si un profit de 23 milioane euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri