Cel mai mare lant de restaurante de tip fast-food din lume a avut un inceput umil, in anii 1940. Doi frati, Dick si Maurice “Mac” McDonald, au deschis primul stand denumit “McDonald’s Bar B-Q” in 1940, scrie BusinessInsider.

Micul stand unde vindeau hambugeri a fost deschis in California. La putin timp de la deschidere cei doi frati au inchis afacerea si au relansat-o in 1948, cu un meniu care continea doar noua produse, incluzand hamburger, cheeseburger si bauturi precum cafea, Coca-Cola si oranjada.

In 1954, mica afacere a intrat in vizorul lui Ray Kroc, un om de afaceri care se ocupa cu vanzarea de mixere pentru milkshake-uri. Acesta i-a convins pe cei doi frati sa ii ofere drepturile de franciza asupra afacerii, pe care a si achizitionat-o in 1955. Kroc a deschis primul restaurant McDonald’s in francize in 1955, iar vanzarile din prima zi de la inaugurare au totalizat 366 de dolari.

In 1958 McDonald’s a vandut 100 de milioane de hamburgeri si doi ani mai tarziu Kroc a cumparat drepturile exclusive asupra afacerii. Compania a cunoscut o dezvoltare accelerata, iar in 1965 functionau 700 de restaurante McDonald’s in SUA. In prezent, cel mai mare lant de restaurante de tip fast-food deserveste 70 de milioane de clienti in fiecare zi, cu vanzari care au atins anul trecut 28 de miliarde de dolari.

Cu toate acestea, vanzarile din ultimele 13 luni au scazut cu 3,7%, cel mai puternic declin din 2003 pana in prezent.

Sursa foto: MediafaxFoto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri