Seful celebrului lant de cafenele Starbucks, Howard Schultz, si-a propus sa stopeze “migratia seismica” observata anul trecut cand un numar imens de consumatori au optat pentru mediul online pentru a cumpara cadouri de sezon, lasand “in suferinta” locatiile fizice, scrie MarketWatch.

Dupa perioada de iarna a anului trecut, Starbucks a afisat vanzari sub asteptari in cazul cafenelelor pe fondul unui trafic in scadere in centrele comerciale. Retailul traditional a experimentat un declin al traficului cu 50% in 2013 fata de perioada din 2010, potrivit datelor ShopperTrak, in timp ce vanzarile in online au crescut cu peste 50%.

In incercarea de a creste traficul din locatiile Starbucks in perioada sarbatorilor, gigantul american va oferi unor consumator, in premiera, sansa de a castiga bauturi gratuite pe o perioada de 30 de ani. “Dupa ce perioada Craciunului a trecut, am inceput imediat sa ne gandim la o strategie noua pentru acest an. Prin urmare, vom profita de sistemul cardurilor de cadouri. Anul trecut am vandut peste un milion de astfel de carduri. De fiecare data cand cumperi sau faci cadou un card Starbucks, alti zece consumatori pot castiga dreptul la bauturi gratuite pe viata”, a explicat Schultz.

Oricine foloseste un astfel de card poate fi castigatorul acestei oferte, concursul desfasurandu-se in perioada 2 decembrie – 25 decembrie.

Starbucks a intrat pe piata din Romania in aprilie 2007, deschizand prima cafenea din Europa Centrala si de Est, ca rezultat al unui joint-venture incheiat cu partenerul sau european, grupul elen Marinopoulos. Grecii au pierdut franciza lantului de cafenele in Romania, actionariatul fiind schimbat la inceputul anului cu un joint venture intre mai multi antreprenori bulgari si compania-mama.

Starbucks are peste 20.000 de cafenele in 65 de tari si este cunoscuta ca fiind cea mai importanta marca de cafea din lume.

Romanii consuma o jumatate de ceasca de cafea pe zi, cifra care ne plaseaza pe locul 30 la nivel mondial, cu mult in urma unor tari precum Olanda, Finlanda sau Suedia.

Sursa foto: Starbucks, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri