Jurnalistii si caricaturistii saptamanalului Charlie Hebdo isi desfasoara activitatea in redactia cotidianului Libération, unde vor realiza editia de miercurea viitoare a publicatiei, pentru care au primit donatii de 1 milion de euro de la Guvernul francez, dar si de la alte entitati, precum ziarul The Guardian.

Echipa saptamanalului satiric Charlie Hebdo a acceptat invitatia cotidianului Libération de a-si desfasura activitatea in redactia acestuia din urma, au anuntat reprezentantii ziarului, citati de presa franceza. Aceasta invitatie a fost adresata de Libération angajatilor ramasi in viata ai Charlie Hebdo dupa atentatul terorist produs miercuri, la sediul din Paris al saptamanalului, si soldat cu 12 morti, scrie Mediafax.

Astfel, vineri, echipa Charlie Hebdo a mers la redactia Libération, sub escorta politiei, potrivit imaginilor publicate pe contul de Twitter al Libération. Jurnalistii si caricaturistii Charlie Hebdo si-au mai desfasurat activitatea in redactia Libération si in 2011, dupa un incendiu provocat la sediul saptamanalului.

Echipa Charlie Hebdo a primit donatii de 1,6 milioane de euro

Totodata, echipa Charlie Hebdo a primit mai multe donatii pentru continuarea activitatii saptamanalului. Printre cei care au decis sa sprijine financiar publicatia se numara si Guvernul francez, care a donat 1 milion de euro. De asemenea, Charlie Hebdo a primit 250.000 de euro dintr-un fond al presei sustinut de publisherii francezi, 250.000 de euro dintr-un fond pentru inovatie digitala sustinut de Google si 100.000 de lire sterline (aproximativ 128.000 de euro) de la The Guardian Media Group, compania care editeaza cotidianul britanic The Guardian, dupa cum relateaza publicatia The Hollywood Reporter.

Publicatia satirica Charlie Hebdo ar urma sa apara miercurea viitoare intr-un tiraj exceptional de 1 milion de exemplare, conform presei franceze. In mod obisnuit, Charlie Hebdo avea un tiraj de aproximativ 50.000 de exemplare, iar pretul era de 3 euro per exemplar.

Un reprezentant al saptamanalului Charlie Hebdo a anuntat inca de joi ca o noua editie a publicatiei satirice franceze va aparea miercurea viitoare, dupa cum a relatat la momentul respectiv AFP. "Vom continua, am decis ca saptamanalul va fi publicat si saptamana viitoare. Suntem cu totii de acord", a declarat editorialistul Patrick Pelloux, care este si specialist in medicina de urgenta. Acesta a precizat ca echipa publicatiei urmeaza sa se intalneasca in viitorul apropiat. "Il vom face la noi, ne vom descurca", a spus acesta, precizand ca redactia publicatiei nu este accesibila, fiind in derulare ancheta privind atacul de miercuri.

"Este foarte greu, cu durerea noastra, cu temerile noastre, dar o vom face oricum, pentru ca aceasta prostie nu va castiga. Charb (directorul publicatiei, ucis miercuri in atac, n.r.) a spus intotdeauna ca saptamanalul trebuie sa fie publicat, indiferent de situatie", a continuat Pelloux, cu o voce stinsa.

Echipa care a ramas la Charlie Hebdo s-a reunit joi, in jurul pranzului, pentru a discuta despre viitorul publicatiei, a explicat pentru AFP Gerard Biard, redactor-sef al saptamanalului. "Vom lansa ceva saptamana viitoare, nu stim inca exact sub ce forma", a declarat Biard.

Pe de alta parte, numeroase oferte de vanzare pentru cel mai recent numar al saptamanalului francez Charlie Hebdo, care nu mai putea fi gasit inca de miercuri la standurile de presa din Franta, au aparut joi pe internet, la preturi uneori astronomice, informeaza AFP.

Tiparit in 60.000 de exemplare si epuizat aproape imediat dupa atentatul comis miercuri, cel mai recent numar al publicatiei a facut obiectul, joi, a aproape 80 de oferte pe site-ul american de comert online eBay, unde era propus spre "cumparare imediata" cu preturi de 650 de euro, 1.000 de euro si, intr-un caz, 50.000 de euro.

Charlie Hebdo este un saptamanal satiric, nonconformist, cunoscut pentru caracterul sau profund antireligios si pentru caricaturile cu profetul Mahomed, pe care le publica in mod regulat. Charlie Hebdo, un jurnal fara publicitate, apare pe piata franceza in fiecare miercuri, la pretul de 3 euro.

In paginile acestui saptamanal sunt publicate caricaturi, relatari, polemici si glume. Folosind un ton ireverentios si nonconformist, Charlie Hebdo are o orientare profund antireligioasa si de stanga, publicand articole despre extrema dreapta, catolicism, islam, iudaism, cultura, politica etc.

Publicatia Charlie Hebdo a fost lansata in 1969 si a avut o aparitie neintrerupta pana in 1981. Ulterior aparitia a fost suspendata, iar, in decembrie 1982, a mai aparut un numar al acesteia. In 1992, Charlie Hebdo a reinceput sa apara cu regularitate, fiind editata de Stéphane Charbonnier, cunoscut sub numele de Charb, un renumit caricaturist si jurnalist francez. Predecesorii acestuia in functia de director al publicatiei au fost François Cavanna (in perioada 1969 - 1981) si Philippe Val (din 1992 pana in 2009).

12 persoane (11 barbati si o femeie) au murit, iar alte 11 au fost ranite, miercuri, intr-un atac comis de indivizi inarmati cu arme automate si lansatoare de rachete la sediul parizian al revistei satirice Charlie Hebdo. Printre decedati se numara directorul publicatiei, Stéphane Charbonnier (Charb), si alti trei cunoscuti caricaturisti - Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) si Georges Wolinski (Wolinski).

Sursa foto: Charlie Hebdo/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri