In topul producatorilor, pe primul loc pe piata s-a situat grupul olandez Philips Electronics cu o cota de 13,5 procente, urmata indeaproape de firma sud-coreana Samsung Electronics Co. Ltd. cu o cota de piata de 13,1 procente si de firma japoneza Sharp Corp. cu 11,8 procente din piata, informeaza Rompres.
In termeni de venituri, vanzarile mondiale de televizoare LCD au generat in al doilea trimestru al acestui an venituri de 11,3 miliarde dolari, in crestere cu 138 de procente comparativ cu perioada similara a lui 2005, si au reprezentat aproximativ 47% din veniturile realizate de vanzarile de televizoare la nivel mondial.
Potrivit criteriului venituri realizate din vanzarea de televizoare LCD, grupul japonez Sony Corp. a ocupat in perioada aprilie-iunie 2006 pozitia de lider mondial cu o cota de piata de 16 procente, urmat de Samsung cu 15,4 procente si de Philips cu 11 procente.
In ultimi ani vanzarile de televizoare cu ecran plat, fie ele cu ecran pe baza de cristale lichide (LCD) fie cu ecran cu plasma, au cunoscut o crestere exploziva determinata de dorinta consumatorilor de a trece de la televizoarele clasice cu tub catodic la noile modele cu ecran mai mare si o calitate a imaginii superioara.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: