Noile gusturi in materie de bauturi alcoolice ale est-europenilor si Campionatul Mondial din Germania au dus la majorarea profitului Heineken in primul semestru din 2006

Heineken NV, al treilea producator de bere din Europa, si-a majorat profitul cu 26% in primele sase luni din 2006, in urma cresterilor inregistrate pe piata rusa si a performantelor foarte bune din SUA. Astfel, compania a raportat un profit net de 433 milioane de euro, sau 88 centi pe actiune, in crestere fata de cele 345 milioane euro (70 centi pe actiune) inregistrate in perioada similara din 2006, scrie Bloomberg. De asemenea, vanzarile au crescut cu 12 procente pana la 5,74 miliarde de euro.

Imbunatatirea rezultatelor financiare se datoreaza mai multor serii de factori. In primul rand, Heineken, ca si rivalul InBev NV, este in plin proces de reducere a costurilor, pentru acest an fiind estimate economii intre 60 si 75 milioane de euro. Compania si-a propus sa isi reduca costurile cu o rata de 15% pe an, pana in 2008 fiind estimate economii de 200 milioane euro.

Piata rusa reprezinta un alt factor determinant pentru cresterea afacerilor Heineken, dar si a altor mari producatori de bere din Europa, avand in vedere ca Estul a depasit de mult Europa Occidentala la crestere anuala si se apropie rapid si in ceea ce priveste veniturile obtinute din vanzari. Heineken si-a majorat vanzarile in pietele emergente din estul Europei cu 6,6%, comparativ cu doua un procent, cat reprezinta cresterea din Vest.

De asemenea, lasarea unei noi marci de bere slab alcoolizata pe piata americana a contribuit la majorarea volumului de vanzari ale Heineken in aceasta regiune cu 50% in acest an.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri