Reprezentantii statelor membre UE a ajuns, dificil, la un acord, luni, referitor la simplificarea formatului ambalajului produselor alimentare, care respecta inca diferitele reguli nationale, potrivit NewsIn. Proiectul de directiva elaborat de Comisia Europeana prevede simplificarea regulilor nationale referitoare la acest aspect.

In acest moment, anumite state impun, intr-adevar, un format obligatoriu al ambalajului pentru anumite produse alimentare, cum este litrul de lapte sau kilogramul de zahar. in Europa, raman, in continuare, mai mult de 60 de produse, la care se refera aceste restrictii.

Pe viitor, "formatul ambalajelor nu va mai putea fi stabilit la nivel national", a declarat, la iesirea de la reuniunea care a durat mai mult de doua ore, ministrul finlandez al industriei si comertului, Mauri Pekkarinen, a carui tara asigura presedintia UE.

Produse ca paine, faina sau cacao nu vor putea face obiectul restrictiilor. Va fi pastrat, insa, formatul obligatoriu al alcoolului si bauturilor spirtoase. Desi reprezentantii celor 25 de tari sunt de acord in principiu, totusi, exista, de luni intregi, discutii referitoare la ambalajul produselor de prima necesitate, cum este zaharul, laptele sau pastele fainoase.

Tari ca Franta, Spania, Grecia si Italia au solicitat ieri posibilitatea de a decide dimensiunea ambalajelor acestor produse, in timp ce Germania si Olanda si-au manifestat dezaprobarea referitor la acest aspect.

In cele din urma, reprezentantii statelor UE au cazut de acord asupra unui compromis care autorizeaza formatul obligatoriu al ambalajului laptelui, untului, pastelor fainoase uscate si cafelei, pentru o durata de cinci ani. in ceea ce priveste zaharul, acesta va beneficia de o derogare timp de sase ani.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri