Mai multe greve de protest au perturbat vineri activitatea in sectorul transporturilor feroviare din Germania, pe fondul conflictului social legat de privatizarea operatorului german al cailor ferate Deutsche Bahn
Potrivit confederatiilor sindicale Transnet si GBDA, aproximativ 1.700 de salariati de la Deutsche Bahn au incetat vineri lucrul, majoritatea doar pentru o ora sau doua, in landurile Rhenania de Nord/Westphalia (vestul Germaniei), Rhenania-Palatinat si Saar (sud-vestul Germaniei). Au fost inregistrate intarzieri ale trenurilor la Koln, Dortmund si Treves, precum si anularea unor trenuri la Saarbruck.

Acestea au fost cele mai ample miscari de protest demarate de salariatii de la Deutsche Bahn in perioada care a trecut din primavara lui 2003, conform Rompres. Protestele nu au provocat un haos in gari si in circulatia trenurilor, sindicatele fiind constiente ca vineri debuteaza vacanta scolara de toamna in landul Rhenania de Nord/Westphalia, cel mai populat stat federal din Germania.

Presedintele sindicatului Transnet, Norbert Hansen, a avertizat insa ca miscarea de protest urmeaza sa se extinda saptamana vitoare. Transnet s-a angajat sa nu lanseze un nou apel la greva pana miercuri, insa dupa aceasta data intentioneaza sa demareze o greva de amploare care sa afecteze traficul feroviar din nordul si sudul Germaniei.

Conflictul dintre patronat si sindicate se poarta in jurul prevederii referitoare la garantarea locului de munca de care beneficiaza unii dintre angajatii de la Deutsche Bahn. Aproximativ 130.000 din cei 230.000 de angajati care formeaza personalul global de la Deutsche Bahn beneficiaza de garantarea locului de munca, conform unui pact salarial convenit in primavara lui 2005.

Potrivit prevederilor acestui acord, conducerea societatii se angajeaza sa nu recurga la concedieri masive pana in anul 2010. Sindicatele se tem de posibilitatea ca acest pact sa fie invalidat in situatia in care Deutsche Bahn va fi dezmembrata inainte de privatizare.

In scurt timp guvernul condus de Angela Merkel urmeaza sa ia o decizie referitoare la privatizarea partiala a operatorului german al cailor ferate. Una din chestiunile la care trebuie gasit un raspuns este forma societatii care va fi cotata la Bursa de la Frankfurt.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri