In cadrul conferintei AirFinance, organizata la New York, reprezentantii AITA au precizat ca pierderile din industria de profil, pentru perioada 2001-2005, ar putea ajunge pana la 40 de miliarde de dolari.
Previziunile pentru 2005 se bazeaza pe un pret mediu al titeiului de tip Brent de 43 de dolari pe baril. La inceputul acestei saptamani, cotatia petrolului Brent a crescut pana la 57,10 dolari pe baril.
Costurile ridicate pun sub semnul intrebarii supravietuirea catorva companii aeriene, in special din Statele Unite. In aceste conditii, reprezentantii industriei propun o serie de masuri din partea autoritatilor, printre care reducerea gradului de reglementare a activitatii din acest sector si sporirea gradului de reglementare pentru monopolurile pe care companiile aeriene sunt fortate sa le utilizeze, cum ar fi aeroporturile si sistemele de control al traficului aerian. "Observam ca aeroporturile inregistreaza profituri record, in timp ce companiile aeriene inregistreaza pierderi record", a afirmat Giovanni Bisignani, director executiv al AITA.
El a mai sugerat ca guvernele ar trebui sa reduca taxele pe care trebuie sa le plateasca societatile de transport aerian, care, in ciuda dificultatilor legate de profitabilitate, consemneaza o crestere de sase la suta pe an a numarului de pasageri.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: