Consumatorii europeni au o mare reticenta referitor la cat cheltuiesc si majoritatea lor traiesc sub nivelul posibilitatilor financiare pe care le au, indica un studiu comandat de grupul german Metro.
Reprezentantul insarcinat cu studiile de consum la Metro, Georg Fuhrmann, a prezentat, la Berlin, rezultatele acestui studiu pentru perioada ianuarie-octombrie in sapte tari europene: Germania, Marea Britanie, Italia, Franta, Spania, Polonia si Ungaria. "Consumatorilor le place mai mult sa isi economiseasca banii decat sa ii cheltuie", a apreciat Fuhrmann, cu ocazia prezentarii rezultatelor studiului, dupa cum informeaza agentia NewsIn.

Studiul arata ca numai 9% dintre respondentii germani au fost de acord cu afirmatia "imi place sa imi cheltuiesc banii", ceea ce conduce la concluzia ca germanii sunt cel mai econom popor din esantionul pe care a fost efectuat studiul, spre deosebire de italieni, carora le place sa isi cheltuiasca banii in proportie de 21%. Media celor carora le place sa isi cheltuiasca banii, pentru tarile in care a fost efectuat studiul, este de 15%.

Majoritatea consumatorilor chestionati au raspuns ca sunt satisfacuti de viata lor actuala, dar isi fac griji in ceea ce priveste viitorul. Printre cei mai ingrijorati sunt spaniolii, polonezii si francezii. Consecinta grijilor pentru viitor o reprezinta rata puternica de economii in Europa, pe de o parte, iar pe de alta parte, existenta unui puternic potential de consum.

Aproximativ o treime dintre respondentii studiului au afirmat ca traiesc sub nivelul permis de posibilitatile lor financiare. Consumul la nivel de gospodarii stagneaza de cativa ani incoace in mai multe tari europene, cum sunt Italia sau Germania, tara in care a reinceput o crestere timida in ultimele luni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri