Gigantul rusesc al gazelor, Gazprom, urmareste sa mareasca de patru ori pretul gazului livrat catre Belarus, a relatat cotidianul economic rusesc Vedomosti, citand proiectul de buget al companiei

Potrivit acestui document, Gazprom ar trebui sa stabileasca pretul gazului, incepand de anul viitor, la 200 de dolari (153 euro) pentru mia de metri cubi de gaz, fata de cei 46 de dolari pe care Belarus ii plateste in prezent, pentru aceeasi cantitate, informeaza NewsIn.

Presedintele belarus, Alexander Lukasenko, avertiza, in luna septembrie, ca va intrerupe orice legatura cu Rusia in cazul in care Gazprom va ridica de patru ori pretul gazului.

Vedomosti, care citeaza surse apropiate lui Lukasenco, a mai relatat ca nu s-a luat inca nici o decizie, intre Gazprom si Minsk, referitor la o crestere a pretului gazului. Autoritatile din Belarus sugerau, saptamana trecuta, o posibila alianta cu Ucraina, pentru a face presiuni asupra tranzitului gazelor rusesti pe propriile teritorii.

"Trebuie, intr-un fel sau altul, sa ne aliem si sa ne coordonam politicile", declara Alexander Lukasenco, care a respins cresterea radicala a pretului gazului ceruta de Gazprom.

"Belarus si Ucraina formeaza o poarta de trecere intre Rusia si vestul Europei. Sunteti oameni inteligenti sa va dati seama ca, in acest caz, nu exista state mari si state mici, suntem la acelasi nivel", a adaugat Lukasenco.Aproximativ 80% din gazul tranzitat dinspre Rusia trece prin Ucraina si restul de 20% prin Belarus.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri