In 2018, Departamentul de Stat American (echivalentul Ministerului de Externe din Romania), a angajat compania Transiris pentru a crea strategia de imagine a Statelor Unite in lume. Compania Transiris este condusa de un roman, Silvian Centiu, si are mai mult de jumatate din personal in Romania. Astfel, strategul principal, directorul de creatie, coordonatoarea de proiect, si mare parte din echipa proiectului este formata din romani.

Initiativa de strategie se concentreaza in prezent pe Europa si a inceput cu un proiect pilot in Austria, Cehia, si Ungaria. Strategia urmeaza sa fie finalizata in ianuarie 2019 si va fi urmata de un proiect de implementare. Transiris a fost contractata in exclusivitate pentru strategia acestui proiect, precum si pentru deciziile de a subcontracta unele componente tactice catre alte companii locale.

“America, asa cum numim de multe ori Statele Unite ale Americii, nu este doar o tara, ci o idee, un set de principii de viata, un simbol cultural al drepturilor la viata, libertate si cautare a fericirii. Dar imaginea Americii este si sub continua presiune si critica, atat din interiorul tarii cat si din afara. Strategia noastra se concentreaza pe crearea unei imagini care reprezinta adevarata America”, a declarat Silvian Centiu.

Proiectul de strategie de branding este disponibil la acest link.

Context:

Istoric, America a finantat o agentie pentru promovarea imaginii in lume, organizatie din care au facut parte si Europa Libera si Vocea Americii, institutii bine cunoscute in Romania in anii premergatori revolutiei. Aceasta agentie, USIA, a fost desfiintata printr-un act al Congresului American in 1998.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Noile tarife vamale impuse de SUA intra in vigoare de vineri