China, cea mai dinamica piata a vinului, pana in 2010

China va deveni piata cea mai dinamica a vinului pana in 2010, inregistrand o crestere a cantitatii consumate de aproximativ 36%, cu mult peste media de crestere a restului lumii, de 4,8%, reise dintr-un studiu prezentat la Beijing.

China, care a ajuns in 2005 pe locul zece la nivel mondial in ceea ce priveste consumul de vin, va mai creste cu o pozitie pana in 2010, detronand Romania, cu un consum de 5,58 milioane de hectolitri de vin pe an, fata de 4,10 milioane de hectolitri consumati im 2005 si 3,35 in 2004, reiese dintr-un studiu comandat de salonul international al vinului Vinexpo din Bordeaux si realizat de grupul britanic ISWR/DGR, potrivit NewsIn.

Vanzarile en detail vor creste pana la 1,655 miliarde de dolari in 2010, majorandu-se aproape de doua ori fata de anul 2001, cand in China a fost vandut vin in valoare de 848 milioane de dolari.

Aceasta cifra este insa mult mai mica decat vanzarile inregistrate in Statele Unite ale Americii (ce ocupa primul loc pe plan mondial in ceea ce priveste vanzarile), care in 2005 au inregistrat vinzari de 19,17 miliarde de dolari, pentru 2010 estimandu-se ca cererea de vin in SUA va atinge cifra de 22,75 miliarde de dolari (in crestere cu 18,70%), pe locul doi clasandu-se Franta, cu vanzari de 8,86 miliarde de dolari in 2005, respectiv 8,70 miliarde dolari in 2010 (scadere de 1,17%).

In Asia, principala piata a vinului va ramane Japonia, a declarat directorul general al Vinexpo, Robert Bryant, cu ocazia prezentarii acestui studiu. Japonezii au cheltuit 2,61 miliarde de dolari pe vin in 2005 si pana in 2010 vanzarile vor creste cu 2,49%, pana la nivelul de 2,68 miliarde de dolari. Cresterea pietei chineze va aduce castiguri importante pentru producatorii locali dar si importatorilor, care in 2005 au reprezentat doar 5,6% din piata, ceea ce reprezinta 237.000 hectolitri, a precizat Bryant.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri