Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat marţi, în cadrul unui dialog online cu cetăţenii UE, că lucrează, alături de alţi colegi din executivul comunitar, la o serie de linii de orientare pentru repornirea turismului în acest sezon, întrucât este mai bine să existe o abordare armonizată în domeniu în loc ca fiecare stat să ia propriile măsuri care ar putea crea confuzie în rândul cetăţenilor.

Întrebată în cadrul dialogului cu cetăţenii europeni dacă executivul UE intenţionează să prezinte un plan de relansare pentru turism şi transporturi, Adina Vălean a răspuns afirmativ, scrie Agerpres.

"Relansarea economică a Europei este ceva la care lucrează întreaga Comisie pentru toate pieţele unice, pentru sectoarele noastre care vor avea nevoie de o atenţie specială după criză pentru a putea asigura competitivitate, creştere economică, slujbe şi aşa mai departe. Transportul face parte din aceste planuri de relansare, dar asta se va întâmpla în timp", a spus înaltul oficial european.

În ceea ce priveşte turismul, deşi recunoaşte că despre această vară nu se pot spune prea multe, Adina Vălean afirmă că "totuşi lucrăm într-o echipă mică, împreună cu unii colegi comisari, pentru a furniza unele linii de orientare pentru repornirea turismului şi călătoriilor în acest sezon", subliniind că criteriile de siguranţă rămân esenţiale.

"Pentru piaţa internă este bine să avem o abordare armonizată decât să vedem pe fiecare luând propriile măsuri, încât pentru un călător să fie dificil de înţeles ce măsură se aplică unde. Deci o abordare integrată, linii de orientare, să vedem cum evoluează în contextul crizei de sănătate", a mai afirmat Vălean.

Întrebată, într-un context mai larg, dacă graniţele interne vor mai rămâne închise după pandemie, Adina Vălean a răspuns că, în principiu, graniţele interne nu ar trebuie închise într-o piaţă unică.

"Ştim că a fost primul răspuns la criză, dar cred că aceste măsuri urmează să fie ridicate într-un moment sau altul. Mai repede, aş spune, decât încheierea pandemiei. Pentru că atunci va trebui să vedem care este mai exact nivelul de siguranţă pentru oameni, iar acestea sunt criteriile de sănătate şi momentul în care graniţele vor fi deschise pentru circulaţie. Din acest motiv cred că este corect să spunem că pandemia va dura mai mult decât închiderea frontierelor", a opinat ea.

În cadrul dialogului cu cetăţenii, pe pagina de Facebook a Reprezentanţei Comisiei Europene în România, comisarul european pentru transporturi a mai fost întrebat, printre altele, şi despre problemele întâmpinate de transportatori la graniţa româno-ungară.

"Înainte de a introduce conceptul de 'coridoare verzi' am văzut cozi uriaşe de camioane nu numai la această frontieră, ci la mai multe frontiere din Europa, care creau un efect de domino, de închidere a altor frontiere. De atunci am introdus acest concept de 'coridoare verzi', cu obligaţia de a da prioritate camioanelor, cu reguli clare, cum ar fi de exemplu ca şoferul să nu trebuiască să coboare din maşină în timpul procesului de trecere a frontierei, pentru a-l ţine în siguranţă. Am recomandat o limită de timp de 15 minute pentru întregul proces şi într-adevăr funcţionează", a declarat Adina Vălean.

Ea a mai precizat că primeşte un raport zilnic despre situaţia traficului la frontiere şi că miercuri, de pildă, timpul de aşteptare la frontiera româno-ungară a fost de până la două ore.

"Este mai rău decât ieri (marţi - n.r.), când situaţia era mai bună. Aş spune că fluctuează în funcţie de frontieră şi în funcţie de măsurile luate de state pentru a fi sigure că verifică bine atât camioanele, cât şi şoferii. Dar, în general, fluxul de bunuri în Europa este bun, deşi au rămas unele obstacole", a dat asigurări Vălean.

Potrivit comisarului european pentru transporturi, a fost creată o reţea de puncte de contact, din care fac parte ministerele de resort din fiecare ţară, cu care funcţionarii europeni intră în legătură zilnic.

"Când vedem că la o frontieră lucrurile merg prost atunci îi sunăm şi îi întrebăm ce se întâmplă, din ce motiv, şi încercăm să rezolvăm problema. Uneori funcţionează, dar este necesar mult lobby pe lângă statele membre, din cauza măsurilor pe care le iau la frontieră. Frontiera ungaro-română nu este singura, sunt unele măsuri ale Ungariei care durează mai mult, dar este vorba despre o frontieră Schengen, aşa că trebuie verificate mai multe documente", a spus Adina Vălean.

Totuşi, a subliniat ea, probleme nu sunt doar la graniţa româno-ungară, ci şi de pildă la frontierele Elveţiei sau Austriei. "Dar experienţa noastră spune că lucrurile se vor îmbunătăţi tot mai mult de la o zi la alta", a conchis Adina Vălean.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri