Consumatorii germani par mai degrabă că preferă să-şi numere banii decât să revină în număr mare în magazinele care-şi reiau treptat activitatea după închiderea lor în cadrul măsurilor împotriva epidemiei de COVID-19, a remarcat miercuri asociaţia retailerilor din Germania, potrivit Reuters, preluat de Agerpres.

În Germania au fost redeschise începând de luni magazinele care au o suprafaţă de cel mult 800 de metri pătraţi, precum şi librăriile şi centrele de comercializare a autoturismelor şi bicicletelor, cu condiţia respectării regulilor de igienă şi de distanţare fizică. Centre comerciale mai mari din landul Renania de Nord-Westfalia au primit de asemenea permisiunea să se redeschidă de miercuri, la fel ca şi 11 magazine ale producătorului suedez de mobilă Ikea.

''A fost foarte lejer, fără cozi, fără aglomeraţie'', spune Stefan Stukenborg, director al unui magazin Ikea din apropiere de Koln.

La rândul său, asociaţia HDE a retailerilor germani afirmă că observă un comportament foarte cumpătat în rândul consumatorilor, dată fiind temerea privind veniturile şi locurile de muncă în contextul efectelor economice provocate de măsurile împotriva epidemiei. ''Consumatorii au intrat în 'modul criză', tentaţia consumului este deprimată'', remarcă purtătorul de cuvânt al acestei asociaţii.

Guvernul condus de Angela Merkel încearcă să atenueze efectele închiderii parţiale a economiei printr-un set de măsuri în care se regăseşte şi un pachet de sprijinire a economiei în valoare de la 750 miliarde de euro, în timp ce speră într-o revenire a consumului care să ajute la ieşirea din recesiune.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri