Slabiciunea yenului japonez creaza o problema atat pentru exportatorii europeni cat si pentru sistemul monetar, a declarat, luni, presedintele Eurogrupului, Jean-Claude Juncker, intr-un interviu pentru ziarul d'Wort, din Luxemburg, anunta NewsIn.

"Yenul japonez reprezinta o problema pe care am subliniat-o in ultimele doua saptamani", a declarat Juncker, presedintele consiliului ministrilor de finante din zona euro.

Ministrii de finante de la intalnirea G7 de saptamana trecuta au elaborat un comunicat prin care solicitau ca ratele de schimb valutar sa respecte mecanismele economice de baza, insa nu au precizat daca yenul indeplineste sau nu aceasta conditie.

"Deprecierea yenului fata de euro este considerabila. Moneda japoneza s-a depreciat cu 35% in doi ani, scazand, numai in ultimul an, cu 10%", a completat Juncker.

Acesta a mai spus ca slabirea yenului a facut exporturile europene, in speciale pe cele de masini, cu 35% mai scumpe.

Juncker a vorbit, de asemenea, despre imprumuturile in yeni, moneda nu randament scazut si le-a numit cel mai mare pericol cu care se confrunta sistemul monetar.

Investitorii imprumuta sume mari de yeni, care sunt ieftini si pentru care ratele dobanzilor sunt foarte scazute si cumpara euro, cu rate ale dobanzilor relativ ridicate.

"In cazul in care acest proces ar esua, intr-o zi, ne-am confrunta cu o catastofa la nivelul sistemului monetar international, de talia celei din 1998. Suntem ingrijorati din aceasta cauza", a mai spus Juncker.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri