Gazprom, monopolul rus din sectorul energetic, si-a dublat profitul net in perioada ianuarie-septembrie 2006, peste asteptarile analistilor, deoarece compania a vandut si mai multe gaze naturale si mai scumpe in Europa si in Rusia.

Cel mai mare producator de gaze naturale din lume, care asigura un sfert din necesarul european de gaze naturale, a adaugat si ca segmentul petrolier al afacerilor sale are un rol tot mai important si a ajutat la cresterea profitului.

Profitul net al Gazprom a urcat la 460,3 miliarde ruble (17,44 miliarde dolari) in primele noua luni din 2006, in crestere cu 97% fata de aceeasi perioada din 2005 si peste previziunile medii ale analistilor care au estimat ca Gazprom va obtine un profit de 16,2 miliarde dolari, informeaza NewsIn.

Vanzarile Gazprom din primele noua luni din 2006 au urcat la 1581 de miliarde de ruble (59,95 miliarde dolari), peste prognoza medie de 57,1 miliarde de dolari facuta de un grup de 12 analisti care au participat la un sondaj Reuters. Vanzarile Gazprom din primele noua luni din 2005 au fost de 902 miliarde ruble.

Si vanzarile Gazprom din trimestrul trei au crescut la 489,9 miliarde ruble, fata de cuantumul de 291 miliarde ruble atins in aceeasi perioada din 2005. Profitul Gazprom din trimestrul trei a urcat la 128 miliarde de ruble, comparativ cu 79,9 miliarde ruble, suma care corespunde profitului inregistrat in aceeasi perioada din 2005. Datoria neta a companiei Gazprom a scazut cu 4%, la 767,2 miliarde ruble, la 30 septembrie 2006, de la nivelul avut la data de 31 decembrie 2005.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri