Starbucks, ocupanta locului cinci in topul celor mai cunoscute branduri din lume, a anuntat, de asemenea, infiintarea unui centru de suport pentru fermierii din regiunea de est a continentului african.

Anul trecut, gigantul american a cumparat cafea in valoare de 294 milioane de dolari, 6% provenind din Africa, procent ce va ajunge in 2009 la 12%.

Starbucks negociaza de cateva luni si cu statul etiopian, care doreste sa inregistreze si sa comercializeze in SUA trei marci de cafea: Sidamo, Harar si Yirgacheffe.

Exista insa voci care sustin ca Starbucks ingreuneaza demersul Etiopiei de a obtine recunoasterea marcilor sale, prin influenta exercitata in cadrul Asociatiei Nationale a Cafelei din SUA.

Acuzatiile au fost negate de catre oficialii companiei, care au adaugat ca interesul lor este sa ii ajute pe fermieri in demersul lor de imbunatatire a calitatii si cantitatii produselor obtinute.

Initial aparuta sub denumirea Starbucks Coffee, Tea and Spice, compania a preparat pentru prima oara cafea in 1971. Micile sale magazine din Seattle au aparut datorita pasiunii comune pentru cafea si ceai a trei barbati - Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker. Ambitia lor de a oferi consumatorilor cafea de cea mai buna calitate le-a condus afacerea catre succes. Un deceniu mai tarziu, Starbucks isi deschidea cel de-al patrulea magazin in Seattle.

Cafenelele Starbucks pot fi intalnite in peste 40 de tari numai in Japonia si Marea Britanie sunt peste 100 de magazine Starbucks, prezenta acestora pe piata romaneasca lasandu-se asteptata.