Celebra companie americana intentioneaza sa-si dubleze achizitiile de materie prima cafea din estul Africii in urmatorii doi ani, precum si extinderea creditului acordat fermierilor locali aproximativ 1 milion de dolari pentru microfinantarea acestora, in scopul imbunatatirii calitatii boabelor, informeaza BBC.
Starbucks, ocupanta locului cinci in topul celor mai cunoscute branduri din lume, a anuntat, de asemenea, infiintarea unui centru de suport pentru fermierii din regiunea de est a continentului african.

Anul trecut, gigantul american a cumparat cafea in valoare de 294 milioane de dolari, 6% provenind din Africa, procent ce va ajunge in 2009 la 12%.

Starbucks negociaza de cateva luni si cu statul etiopian, care doreste sa inregistreze si sa comercializeze in SUA trei marci de cafea: Sidamo, Harar si Yirgacheffe.

Exista insa voci care sustin ca Starbucks ingreuneaza demersul Etiopiei de a obtine recunoasterea marcilor sale, prin influenta exercitata in cadrul Asociatiei Nationale a Cafelei din SUA.

Acuzatiile au fost negate de catre oficialii companiei, care au adaugat ca interesul lor este sa ii ajute pe fermieri in demersul lor de imbunatatire a calitatii si cantitatii produselor obtinute.

Initial aparuta sub denumirea Starbucks Coffee, Tea and Spice, compania a preparat pentru prima oara cafea in 1971. Micile sale magazine din Seattle au aparut datorita pasiunii comune pentru cafea si ceai a trei barbati - Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker. Ambitia lor de a oferi consumatorilor cafea de cea mai buna calitate le-a condus afacerea catre succes. Un deceniu mai tarziu, Starbucks isi deschidea cel de-al patrulea magazin in Seattle.

Cafenelele Starbucks pot fi intalnite in peste 40 de tari numai in Japonia si Marea Britanie sunt peste 100 de magazine Starbucks, prezenta acestora pe piata romaneasca lasandu-se asteptata.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri