Comitetul a aprobat "crearea unei societati pe actiuni ce va dezvolta proiectul aeronavei de dimensiuni mari si demararea cat de repede posibil a acestui proiect", au subliniat sursele oficiale. China nu a ascuns niciodata ambitiile de a-si dezvolta propria tehnologie in mai multe sectoare industriale strategice, precum aeronautica, sectorul nuclear sau cel feroviar, beneficiind de transferul de tehnologie provenita din statele occidentale.
Conform estimarilor facute de Airbus in noiembrie 2006, aeronavele de 100-220 de locuri vor reprezenta 70% din piata mondiala in urmatorii 20 de ani. In plus, Asia este in plina crestere, in special China, unde transportul aviatic a cunoscut o dezvoltare fulminanta. Boeing si Airbus, care isi impart piata chineza a aviatiei civile, estimeaza ca cererea de avioane a Chinei va creste in urmatorii 20 de ani pana la 2700-2900 aparate.
"Viitorul nostru concurent va veni din China", a estimat patronul grupului american Boeing, James McNerney, asigurand ca "este fals sa credem ca pe piata vor exista mereu doar Airbus si Boeing". China a construit deja un model de aeronava de 100 de locuri, numit ARJ-21 (Advanced regional jet for the 21st century) care va face zborul inaugural in luna martie 2008.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: