Amazon este unul dintre cei mai mari angajatori de la nivel global, iar nu de puține ori gigantul s-a lăudat că este unul dintre cei mai buni angajatori de pe planetă.

Adevărul este că lucrurile nu stau chiar așa. Pe lângă faptul că însuși Jeff Bezos spune că nu ar trebui să existe un echilibru între viața personală și locul de muncă, în ideea că ar trebui să muncești cât mai mult, compania care are peste 800.000 de angajați doar în SUA (octombrie 2020) blochează orice tentativă a angajaților să-și formeze sindicate, așa că atunci când au probleme sau nemulțumiri, nu prea au cum să și le exprime.

Una dintre nemulțumirile angajaților este aceea că există un sistem de evaluare și îmbunătățire a performanțelor angajaților. Au fost setate cinci nivele de performanță, iar cu cât ești mai jos în ierarhie, riști să fii demis.

Problema principală ridicată de angajații Amazon este aceea că sistemul nu este unul transparent. Managerii care se ocupă de evaluarea lor au un set de instrucțiuni după care să-și evalueze și să-și pregătească angajații în așa fel încât să-și îmbunătățească performanțele, dar nu le este explicat în niciun fel angajaților cum sunt notați, pe baza a căror criterii sunt evaluați.

E ca atunci când primești o lucrare de control, iar profesorul îți trece doar nota pe lucrare, fără să sublinieze greșelile.

Din acest motiv, mulți angajați ai Amazon nu se simt siguri de locul lor de muncă, mai ales în condițiile în care gigantul are în practica sa modelul „hire to fire”, care prevede angajarea de personal cu intenția de a-l concedia mai târziu, scopul principal fiind doar acela de a avea suficientă forță de muncă pentru a-și atinge obiectivul de afaceri, fără să-și facă planuri de viitor pentru angajați.

Pentru a combate sistemul de evaluare, la finele lunii iulie a fost creat un canal prin aplicația de colaborare Slack, la care s-au alăturat deja 300 de angajați, fiecare spunându-și oful pe această temă, criticând opacitatea sistemului după care sunt evaluați, relatează Business Insider.

Grupul se numește „I got pipped”, numele fiind inspirat din abrevierea „Planului de Îmbunătățire a Performanței” în care sunt „fortați” angajații de managerii lor (Performance Improvement Plan - n.r.).

Un demers curajos, dar riscant al angajaților

„Ar fi frumos să știm dacă este posibil să supraviețuim planului de îmbunătățire a performanțelor și să ne păstrăm locul de muncă”, scrie unul dintre angajații Amazon pe canalul de Slack menționat.

„Auzim mereu despre astfel de lucruri care ne sperie, dar de data asta pare ceva personal. Ca parte a companiei (șefii - nr.r) care încearcă să devină cel mai bun angajator din lume, ar trebui să ne asculte și să ne ajute să ne simțim în siguranță în interiorul acestei companii”, scrie un alt angajat al Amazon.

Demersul actual al angajaților este unul curajos. Anterior, nemulțumirile lor erau expuse pe forumurile din Reddit sau Blind, unde pot scrie sub acoperirea anonimatului, dar pe canalul de Slack identitățile celor nemulțumiți sunt clare.

Riscul este uriaș, deoarece șefii companiei pot vedea mesajele de nemulțumire, iar angajații ar putea avea de suferit.

Dar așa cum spuneam la începutul acestui articol, Amazon nu le dă voie angajaților săi să-și formeze sindicate, prin urmare angajații încearcă și ei orice metodă pentru a le atrage atenția șefilor asupra problemelor pe care le au.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri