Spania va interzice publicitatea adresată copiilor la alimente şi băuturi nesănătoase cum ar fi ciocolata, biscuiţii şi îngheţata ca măsură de luptă împotriva obezităţii în rândul tinerilor, a anunţat Ministerul pentru Protecţia Consumatorilor, potrivit Reuters, preluat de Agerpres.

''Copiii noştri sunt foarte vulnerabili la publicitate şi este obligaţia noastră să-i protejăm'', a scris pe Twitter ministrul Alberto Garzon.

Acesta a spus că, potrivit noilor reglementări, vor fi interzise reclamele destinate minorilor la cinci categorii de produse, indiferent de conţinutul nutriţional al acestora.

Lista include ciocolată, dulciuri şi batoane energizante, precum şi prăjituri, biscuiţi dulci, sucuri, îngheţată şi băuturi energizante.

Şi alte produse alimentare vor fi vizate de interdicţie dacă depăşesc anumite limite de grăsimi saturate, zaharuri şi conţinut de sare.

Nouă din zece reclame la alimente adresate copiilor vorbesc despre produse nesănătoase, potrivit asociaţiei consumatorilor OCU.

Măsura, care are nevoie şi de aprobarea guvernului, va afecta reclamele care vizează copiii cu vârsta sub 16 ani la televiziune şi radio, în cinematografe şi pe internet, inclusiv pe reţele de socializare şi aplicaţii mobile.

Potrivit Agenţiei spaniole pentru nutriţie şi siguranţă alimentară, 40,6% dintre copiii spanioli cu vârste între şase şi nouă ani sunt supraponderali, iar 17,3% se încadrează în categoria obezi.

Federaţia Spaniolă din Industria Alimentelor şi Băuturilor (FIAB) a spus că este ''surprinsă şi ofensată'' de această măsură după ce reprezentanţi ai sectorului au lucrat cu ministerul timp de un an pentru a actualiza practicile etice din domeniul publicităţii.

''Credem că producătorii de alimente şi băuturi sunt atacaţi în mod gratuit şi nejustificat'', a spus directorul general al FIAB, Mauricio Garcia de Quevedo, într-un comunicat.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri