O navă spaţială rusă Soyuz urmează să transporte un miliardar japonez la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), o călătorie efectuată în cadrul eforturilor Moscovei de a se impune pe piaţa profitabilă a turismului orbital, relatează AFP, preluat de Agerpres.

Acest zbor, care va avea ca punct de plecare cosmodromul Baikonur din Kazahstan, vine într-un moment crucial pentru industria aerospaţială rusă, afectată de mai mulţi ani de scandaluri şi de competiţia cu jucătorii privaţi americani.

Anul trecut, compania SpaceX a miliardarului Elon Musk a început să transporte pasageri pe ISS, punând capăt monopolului profitabil deţinut anterior de agenţia spaţială rusă (Roscosmos).

Roscosmos speră, aşadar, să deschidă un nou capitol prin trimiterea la bordul ISS, miercuri, a extravagantului miliardar japonez Yusaku Maezawa, în vârstă de 46 de ani, care a făcut avere în domeniul modei online, şi a asistentului său, Yozo Hirano.

Nava spaţială va fi pilotată de un cosmonaut rus veteran, Alexander Misurkin, care a efectuat deja două misiuni la bordul ISS.

Cei doi turişti japonezi vor rămâne 12 zile la bordul staţiei orbitale, unde plănuiesc să realizeze înregistrări video ce vor fi publicate pe canalul de YouTube al miliardarului, care are peste 750.000 de abonaţi.

''Aproape că îmi vine să plâng, atât de impresionant este'', a spus Maezawa când a ajuns la cosmodromul Baikonur, la sfârşitul lunii noiembrie.

Maezawa a adăugat că are o ''listă de aproape 100 de sarcini'' pe care doreşte să le îndeplinească la bordul ISS, printre acestea numărându-se dorinţa de a juca badminton în spaţiu.

Timp de câteva săptămâni, cei doi japonezi s-au antrenat în Star City, un oraş construit lângă Moscova în anii '60 pentru a instrui generaţii de cosmonauţi sovietici şi, în prezent, ruşi.

Decorată cu un steag japonez, nava spaţială Soyuz care îi va duce în spaţiu a fost transportată duminică la punctul de lansare, pe o vreme ploioasă, după cum a remarcat un jurnalist AFP.

Înmulţirea zborurilor

Această misiune, organizată de Roscosmos şi de partenerul său american Space Adventures, va marca revenirea Rusiei în cursa turismului spaţial, după mai bine de un deceniu de pauză.

Roscosmos şi Space Adventures au colaborat anterior între 2001 şi 2009 şi au trimis antreprenori bogaţi în spaţiu de opt ori. Cel mai recent a fost fondatorul Cirque du Soleil, canadianul Guy Laliberté.

Călătoria celor doi japonezi vine în contextul în care zborurile spaţiale private se înmulţesc.

În septembrie, SpaceX a organizat un zbor istoric de trei zile pe orbită cu un echipaj compus integral din amatori.

Semn al ambiţiilor spaţiale în expansiune, compania lui Elon Musk plănuieşte să ducă mai mulţi turişti în jurul Lunii în 2023. Maezawa, care finanţează această iniţiativă, va fi de asemenea prezent în această călătorie.

Alţi jucători privaţi sunt de asemenea angrenaţi în această cursă, precum compania Blue Origin a fondatorului Amazon, miliardarul american Jeff Bezos, care a organizat două călătorii. Sau Virgin Galactic, compania miliardarului britanic Richard Branson, care a efectuat un zbor cu gravitaţie zero, în iulie.

Moscova, care a rivalizat cu Statele Unite în cursa pentru cucerirea spaţiului în timpul Războiului Rece, pare hotărâtă să îşi redobândească statutul de lider în domeniul spaţial după ani de dezamăgiri. Scandalurile de corupţie, reducerile bugetare şi problemele tehnice au afectat reputaţia acestui sector în Rusia.

În octombrie, Roscosmos a trimis un regizor şi o actriţă la bordul ISS pentru a filma primul lungmetraj realizat pe orbită, înaintea unui proiect concurent al lui Tom Cruise.

Agenţia spaţială rusă a indicat de asemenea că va transporta mai mulţi turişti în misiunile sale către ISS şi că intenţionează chiar să organizeze o activitate extravehiculară, în spaţiu.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri