Nu toate găurile negre sunt distructive, așa cum știam până acum, arată noile cercetări efectuate cu Telescopul Spațial Hubble.

Oamenii de știință de la Universitatea de Stat din Montana au publicat săptămâna aceasta un articol în Nature, prin care prezintă o formațiune de stele în Henize 2-10, o galaxie de dimensiuni reduse, cu explozie de stele - și spun că gaura neagră din centrul acelei galaxii este cea care le-ar fi creat, de fapt, scrie Futurism.

Descoperirea oferă o perspectivă asupra unui mister vechi de un deceniu despre dimensiunile găurilor negre din galaxiile mici. Cercetătorii nu puteau constata dacă acestea erau la fel de mari ca toate celelalte.

„În urmă cu zece ani, în calitate de student absolvent, crezând că îmi voi petrece cariera în formarea stelelor, m-am uitat la datele de la Henize 2-10 și totul s-a schimbat”, a spus Amy Reines, cercetător la Universitatea Virginia și unul dintre autorii studiului.

Reines a transmis NASA că va face și mai multe cercetări în găurile negre ale galaxiilor mici. Folosirea lor ca indicii pentru a înțelege mai bine cum au apărut găurile negre masive ar rezolva o problemă persistentă pentru astronomi. În plus, NASA raportează că dintre cele trei teorii principale despre cum sunt create găurile negre, niciuna dintre ele nu iese în evidență ca fiind mai probabilă decât celelalte.