Un algoritm computerizat ar putea fi folosit pentru a vă verifica identitatea când cumpărați alcool de la supermarket. Asda, Co-op și Morrisons vor folosi camere pentru a ghici vârsta cumpărătorilor de alcool pentru a evita eventuale conflicte.

Sistemul folosit poate identifica dacă o față indică o vârstă mai mare sau nu de 25 de ani. Aceeași tehnologie este folosită deja în magazinele Aldi din Londra, scrie METRO. Într-un proces care se desfășoară până la sfârșitul lunii mai a acestui an, marile lanțuri de supermarketuri au început să testeze un sistem automat de verificare a vârstei, pentru a evita așteptarea ca personalul să verifice identitatea la ghișeele automate atunci când cumpără alcool.

Ideea din spatele sistemului pornește de la nevoia de a verifica consumatorii online.

Dacă consumatorii își dau acordul, camera va ghici vârsta acestora folosind algoritmi antrenați pe o bază de date cu fețe anonime. Dacă dispozitivul stabilește că vârsta înregistrată e mai mică de 25 de ani, consumatorul va fi nevoit să arate un act de identitate.

După ce a fost testat pe mai mult de 125.000 de fețe cu vârsta cuprinsă între 6 și 60 de ani, algoritmul a ghicit, în medie, vârsta lor în termen de 2,2 ani – 1,5 în rândul tinerilor de 16-20 de ani.

Totuși, noua tehnologie ridică preocupări legate de confidențialitate, cum ar fi în 2020, când 18 magazine Co-op au testat un sistem de recunoaștere facială, de la un start-up Facewatch, care a alertat personalul asupra clienților cu un istoric de „furt sau comportament antisocial”.

Cu toate acestea, se pare că această tehnologie va ghici doar vârsta unui client folosind un algoritm. De asemenea, sistemul nu va reține imaginile pe care le ia.

În 2020, „tehnologia de detectare” de la Sainsbury a testat cu succes, folosind un detector bazat pe inteligență artificială, care trimitea imagini video personalului de securitate, dacă clienții puneau în buzunar un articol.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri